බස කන දිවයින
(ජුලි 22, 2009 - W3Lanka) දිවයින පුවත්පත වෙළඳපොළේ පෙනී සිටින්නේ සිංහල ජාතියේ මුරදේවතාවක සේ ය.
ජාතියේ පදනම භාෂාවයි. එබැවින්, ජාතියේ මුරදේවතාවෝ අනිවාර්යයෙන් ම භාෂාවේ ද මුරදේවතාවෝ විය යුතු ය.
අපි ඇතැම් ඊනියා භාෂාප්රේමීන් සේ ජනතාවට දුරවබෝධ වියරණයක් මත පදනම්ව බස රැක ගත යුතු ය යන ස්ථාවරයක පිහිටා කටයුතු කරන පිරිසක් නොවෙමු.
'වහරනු සෙරෙන් සපයා' යනුවෙන් සිදත් සඟරාවේ කී ලෙස ව්යවහාරයට ව්යාකරණය සැකසීමට අයිතියක් ඇතැයි අපි සිතන්නෙමු.
එහෙත්, අමු අමුවේ බස නැසීම ඉවසා සිටිය හැකි කාරණයක් නොවේ. දිවයින මුදලාලිලාගේ මුරදේවතා භූමිකාව පසුපස වෙළඳ අරමුණු තිබිය හැකි මුත්, එම රාමුව තුළ හිඳිමින් හෝ සදාචාර සම්පන්නව කටයුතු කිරීමේ වගකීමක් මාධ්යවේදීන්ට තිබේ.
"අලි මරලා මිනිස්සු ද?
මිනිස්සු මරලා අලි ද?"
මේ පසුගිය ඉරිදා දිවයින පුවත්පතේ 16වන පිටුවේ පළ වූ ලිපියක අපභ්රංස සිරස්තලයයි.
ගමේ ගොඩේ මෙවැනි වැඩවලට කියන්නේ අලි පාං කන වැඩ කියායි.
වැටත් නියරත් ගොයම් කා නම් කාට කියමි ද ඒ අමාරුව?
ජාතියේ පදනම භාෂාවයි. එබැවින්, ජාතියේ මුරදේවතාවෝ අනිවාර්යයෙන් ම භාෂාවේ ද මුරදේවතාවෝ විය යුතු ය.
අපි ඇතැම් ඊනියා භාෂාප්රේමීන් සේ ජනතාවට දුරවබෝධ වියරණයක් මත පදනම්ව බස රැක ගත යුතු ය යන ස්ථාවරයක පිහිටා කටයුතු කරන පිරිසක් නොවෙමු.
'වහරනු සෙරෙන් සපයා' යනුවෙන් සිදත් සඟරාවේ කී ලෙස ව්යවහාරයට ව්යාකරණය සැකසීමට අයිතියක් ඇතැයි අපි සිතන්නෙමු.
එහෙත්, අමු අමුවේ බස නැසීම ඉවසා සිටිය හැකි කාරණයක් නොවේ. දිවයින මුදලාලිලාගේ මුරදේවතා භූමිකාව පසුපස වෙළඳ අරමුණු තිබිය හැකි මුත්, එම රාමුව තුළ හිඳිමින් හෝ සදාචාර සම්පන්නව කටයුතු කිරීමේ වගකීමක් මාධ්යවේදීන්ට තිබේ.
"අලි මරලා මිනිස්සු ද?
මිනිස්සු මරලා අලි ද?"
මේ පසුගිය ඉරිදා දිවයින පුවත්පතේ 16වන පිටුවේ පළ වූ ලිපියක අපභ්රංස සිරස්තලයයි.
ගමේ ගොඩේ මෙවැනි වැඩවලට කියන්නේ අලි පාං කන වැඩ කියායි.
වැටත් නියරත් ගොයම් කා නම් කාට කියමි ද ඒ අමාරුව?
Comments
Post a Comment
මාතෘකාවට අදාළ නැති හා වෛරී අදහස් ඉවත් කිරීමට ඉඩ ඇති බව කරුණාවෙන් සලකන්න.