ජ්‍යෝතිෂකරුවෝ කරන්නේ කුමක් ද?

මම ජ්‍යෝතිෂය විශ්වාස නො කරන්නෙක්මි. එහෙත්, සමාජය තුළ ජ්‍යෝතිෂය මුල් බැසගෙන ඇති ආකාරය ගැන මම සංවේදී වෙමි. ඒ පිළිබඳ හැදෑරිය යුතු ය. 

මේ හැදෑරීම කරගෙන යාමට ඉවහල් වන වෘත්තීය කටයුත්තක මම නියැලී සිටිමි. ඒ වනාහි වෘත්තීය පරිවර්තකයකු ලෙස සිංහල පුවත්පත්වල පළ වන ජ්‍යෝතිෂ විග්‍රහ කීපයක් වරින් වර ඉංග්‍රීසියට පරිවර්තනය කරන්නට සිදු වීමයි. ලංකාවේ පළමු පෙළේ ජ්‍යෝතිර්වේදීන් යයි තමන් හඳුන්වා ගන්නා පුද්ගලයන්ගේ විග්‍රහ කියැවීමේ අවස්ථාවක් මට එයින් ලැබිණි. එසේ නො වේ නම්, මම කිසි දිනෙක එම ලිපි කියවීම පිණිස මගේ වටිනා කාලය ගෙවන්නේ නැති බවත් කිව යුතු ය. 

මේ විග්‍රහවල මූලික ලක්ෂණ කීපයක් මම හඳුනා ගතිමි. 

‍ජ්‍යෝතිෂය නමින් හැඳින්වෙන ධාරාවන් ගණනාවක් ඇති අතර ඒවා එකිනෙකට වෙනස් ය. ලංකාවේ මූලික ජ්‍යෝතිෂ ගණිත ශාස්ත්‍රයක් තිබෙන අතර එය අතනින් මෙතනින් එකතු කර ගත් තවත් විවිධ සාත්තර සමග කලවම් කරගෙන අච්චාරු කරගෙන තිබේ. 

මෙම පුද්ගලයන් අතර සාමාන්‍ය පොදු ජ්‍යොතිෂ පිළිගැනීම් පද්ධතියක් තිබේ. උදාහරණයක් ලෙස නොවැම්බර් 02දා මාරු වූ බව හා රාශිවල පිහිටීම් ආදිය පිළිබඳ පොදු පිළි ගැනීම් පද්ධතියක් තිබේ. 

එම පිළිගැනීම් මත පදනම්ව විග්‍රහයන් සකසා ගන්නේ අතිශය පෞද්ගලික වූ දෘෂ්ටීන් අනුවයි. උදාහරණයක් සිට අහවල් කොටුවේ අහවලා සිටින විට අහවලා පෙනෙන නිසා අසවල් දෙය සිදු වේ යයි කියනු මම දැක ඇත්තෙමි. තවත් උදාහරණයක් ලෙස විවිධ රාශි පිළිබඳ ජනප්‍රවාදයේ තිබෙන අදහස් මත පදනම් වෙමින් අනාවැකි කියන ආකාරය ද දක්නට ලැබේ. උදාහරණයක් ලෙස සෙනසුරු බලපෑම නිසා අසවල්, අසවල් විපත් සිදු වේ යයි කියනු දක්නට ලැබේ. කන්නට ඕනෑ නම් තලගොයා කබරගොයා කර ගන්නට පුළුවන් සේ හොඳ විග්‍රහයක් කරන්නට අවශ්‍ය නම් අසවල් එකෙන් එය මගහැරේ ආදී වශයෙන් ද කියනු දක්නට ලැබේ. අවශ්‍ය නම් වෙනත් බාහිර සාත්තර ද මේ හා සම්බන්ධ කර ගැනේ.

මේ අනාවැකි කීම්වල කිසිදු ශාස්ත්‍රීය පදනමක් නැත. ඒවා සිදු කෙරෙන්නේ තමන්ට අවශ්‍ය දේ අවශ්‍ය ආකාරයට තෝරාගෙන අවශ්‍ය ආකාරයේ විග්‍රහයක් කිරීමෙනි. තමන් ඉදිරිපත් කරන කරුණට එරෙහිව යන සාක්ෂි සියල්ල බැහැර කර අවශ්‍ය සාක්ෂි කීපයක් පමණක් තෝරා ගන්නා ආකාරය දැකිය හැකි ය. 

ජ්‍යෝතිෂය නම් දෙය අතිශය පෞද්ගලික අදහස් පද්ධතියකි. ජ්‍යෝතිෂඥයන් යයි කියන අය ඉඳහිට පැරණි පොතකින් පතකින් උපුටා ගත් බව කියන දෙයක් තමන්ට ඕනෑ පරිදි ඉදිරිපත් කරන මුත්, කිසිදු කලෙක සමකාලීන වෙනත් ජ්‍යොතිෂඥයකුගේ අදහසක් උපු‍ටා ගන්නේ නැත. අඩු තරමේ තමන් කලින් පළ කළ අදහසක් පිළිබඳ යළි විමසා බැලීමක් හෝ සිදු වන්නේ නැත. 

මේ ප්‍රධාන පෙළේ ජ්‍යෝතිර් ව්‍යාපාරිකයෝ අතිශය කාර්ය බහුල ය. ඔවුන්ට අධ්‍යයන කිරීමට වෙලාවක් ද නැත. ඔවුන්ගේ අධ්‍යයන එදිනෙදා පුවත්පත්වලට සීමා වී තිබේ. එහෙත්, සාමාන්‍ය දේශපාලන, ආර්ථික හා සමාජ චලනයන් පිළිබඳ ඔවුන්ට හොඳ අවබෝධයක් තිබේ. අනෙක් පැත්තෙන් ඔවුන්ගේ අදහස් අන්ධ ලෙස පිළි ගන්නා සමාජයක් අභියස තමන්ගේ ශාස්ත්‍රය පිළිබඳ හෝ ගැඹුරින් අධ්‍යයනය කිරීමේ උවමනාවක් ද ඔවුන්ට නැත.

පැරණි පරපුරේ අරිසෙන් අහුබුදු වැනි ජ්‍යෝතිෂඥයෝ සාහිත්‍ය කලා විෂයන්ගේ ද නිපුණයෝ වූ හ. එහෙත් නූතන ජ්‍යෝතිෂ පකීර්ලා උක්ත ආඛ්‍යාත යෝගයවත් නො දන්නෝ ය. ඔවුන්ට අදහසක් නිරවුල්ව ලිඛිතව ඉදිරිපත් කිරීමේ හැකියාවවත් නැත. 

වත්මන් ජ්‍යෝතිෂකාරයෝ වනාහි රාජ්‍ය අනුග්‍රහයෙන් ප්‍රවර්ධනය කරන ලද මිථ්‍යාව පෝෂණය කරමින් එයින් උදර පෝෂණය කරන කූට ව්‍යාපාරිකයෝ පිරිසකි. ඔවුන් සිය පුද්ගල හා දේශපාලන පක්ෂපාතිත්වයන් මත පදනම් ව යම් යම් අනාවැකි කීම්, වෙලාවල් බැලීම් ආදිය කරමින් සිය ගනුදෙනුකරුවනුත්, රටේ ජනතාවත් නො මග යවා ධනවත් වන කූට ව්‍යාපාර පැළැන්තියක් පමණි.

ඔවුන්ගේ සාර්ථකත්වයේ රහස වන්නේ මිථ්‍යා විශ්වාස මත අන්ධ ලෙස එල්බගෙන සිටින නායක කාරකාදීන් පිරිසක් බිහි වීමයි. 

මේ ලිපිය වෙන අයත් එක්කත් බෙදා ගන්න. උපුටා ගන්නවා නම් ‍මෙතැනින් ගත් බව කියන්න

ඔබගේ අදහස් අපි මහත් සේ අගයමු. නිර්නාමිකව හෝ අදහස් පළ කිරීමට අවස්ථාව ලබා දී තිබෙන්නේ එම නිසා ය. එහෙත්, එය අපහරණය නො කිරීම ඔබ‍ගේ වගකීමකි. අසභ්‍ය යයි සාමාන්‍ය ව්‍යවහාරයේ පිළි ගැනෙන වචන සම්බන්ධයෙන් සදාචාරවාදී නො වන මුත්, අනුන්ට අපහාස කිරීම සඳහා එවැනි වදන් භාවිතා කර තිබෙන අවස්ථාවලදී ඒවා ඉවත් කිරීමට සිදු වන බව කරුණාවෙන් සලකන්න. එසේම, නීතිමය ගැටලු මතු කරන අදහස් පළ කිරීම් ද ඉවත් කරනු ලැබේ. අදහස් පළ කිරීම සම්බන්ධ කාරණාවලදී සංස්කාරක වගකීම් සමග සහයෝගයෙන් කටයුතු කිරීම බලාපොරොත්තු වෙමු.

Popular posts from this blog

බාලචන්ද්‍රන් මරා දමන්නට සිදු වුණේ ඇයි?

විස්කෝතු කන ළමයා

ඔහු මරා දැමූ මිනිසා (The Man He Killed)