ශිෂ්‍ය භික්ෂූන්ගේ ප්‍රතිගාමී ඉල්ලීම් හා පෙරටුගාමී සමාජවාදී පක්ෂය

මෙම කරුණ ගැන ලිවිය යුතු යයි මා සිතමින් සිටියදී නිර්මාල් රංජිත් දේවසිරි සිය වත්පොතෙහි මෙසේ ලියා තිබිණි.

"භික්ෂූන්ට විශ්වවිද්‍යාල ප්‍රවේශය සදහා විශේෂ කොටාවක් ඉල්ලන පදනම් විරහිත සහ අසාධාරණ ඉල්ලීමට අන්තර් විශ්වවිද්‍යාල ශිෂ්‍ය බලමණ්ඩලය සහය දෙන්නේ මොන පදනමක් මත ද? අවිවිශිබමට දේශපාලන නායකත්වය දෙන පෙරටුගාමී සමාජවාදී පක්ෂය මේගැන කියන්නේ කුමක්ද? මේ ඉල්ලීම ශිෂ්‍ය ඉල්ලුම අඩු ඇතැම් විෂයන්ට (මා උගන්වන ඉතිහාසයද මීට අයත්ය) වෙනම කෝටාවත් ඇති කර තිබීමේ විධිවිධානය වැරදියට අර්ථකතනය කොට ඉදිරිපත් කෙරෙන ඉල්ලීමකි. මෙහි අැති ශිෂ්‍ය කප්පාදුවක් නැත. මේ ඉල්ලීමට ඉඩ දුන්නොත් හෙට හොරපාරෙන් විශ්වවිද්‍යාලවට ඒමට ඇති ක්‍රමයක් බවට මෙය පත්වේ. මා මේ පිළිබදව අවිවිශිබම නායකත්වය සමග සාකච්ඡා කළ මුත් ඔවුන් ඊට පැහැදිළි පිළිතුරක් දුන්නේ නැත."

භික්ෂූන් යනු ආගමික සේවාවක යෙදෙන පිරිසක් මිස වෘත්තිකයන් පිරිසක් නො වේ. එබැවින් ඔවුන් රැකියා කිරීම අත්‍යවශ්‍ය නැත. එහෙත්, රැකියාවක යෙදීමට අවශ්‍ය නම් සාමාන්‍ය පිළිවෙලට එසේ කිරීමේ වරදක් ද නැත. භික්ෂු අනන්‍යතාව භාවිතා කරමින් අධ්‍යාපනය හා රැකියා වෙනුවෙන් පොදු පද්ධතිවලින් වැඩි අවස්ථා ඉල්ලා සිටීම අසාධාරණ ය. එයට ඉඩ දිය යුතු නැත. 

එය දේශපාලනයේදී කාන්තාවන්ට සම අවස්ථා ඉල්ලා සිටීම වැනි තත්වයක් නො වේ. 

භික්ෂූන් යනු ආර්ථිකයේදී ඵලදායී මෙහෙවරක් කරන සමාජ කණ්ඩායමක් ලෙස සැලකිය නො හැකි ය. 

භික්ෂූන් යනු ආගමික ප්‍රභූ පිරිසකි. ඔවුන් සතු නිල මෙහෙවර වන්නේ ජනතාව ආගම වෙත නැඹුරු කිරීමයි. සිංහල බුද්ධාගමේ භික්ෂූන් නම් කරන්නේ ජාතිවාදී හා ආගම්වාදී වෛරය වැපිරීමයි. 

අවිශිබමට නායකත්වය දෙන පෙරටුගාමී සමාජවාදී පක්ෂය වනාහි මාක්ස්වාදී මූලධාර්මික පක්ෂයකි. ඔවුහු පෙනී සිටින්නේ ධනේශ්වර පංතිය සමග සම්මුති විරහිත පංති අරගලයක් වෙනුවෙනි. 

නිදසුනක් ලෙස, පසුගිය ජනාධිපතිවරණයේදී ඒකාධිපති මහින්ද රාජපක්ෂ පරදවා ප්‍රජාතන්ත්‍රවාදය සඳහා අරගලය ඉදිරියට ගෙන යාමට අප කළ අරගලය පෙරටුගාමී සමාජවාදී පක්ෂයට නම් අපගේ මෝඩකමකි. 

එහෙව් පෙරටුගාමී සමාජවාදීන් මෙහෙව් ප්‍රතිගාමී, වැඩවසම්, ආගමික ප්‍රභූ පැළැන්තියක සුළු ධනේශ්වර ඉල්ලීමක් වෙනුවෙන් දක්වන සහයෝගය ගැන පැහැදිලි කිරීමක් කරන්නට ඔවුන්ට ආත්ම ශක්තිය ලැබේවා යි ප්‍රාර්ථනා කරමි.

මේ ලිපිය වෙන අයත් එක්කත් බෙදා ගන්න. උපුටා ගන්නවා නම් ‍මෙතැනින් ගත් බව කියන්න

ඔබගේ අදහස් අපි මහත් සේ අගයමු. නිර්නාමිකව හෝ අදහස් පළ කිරීමට අවස්ථාව ලබා දී තිබෙන්නේ එම නිසා ය. එහෙත්, එය අපහරණය නො කිරීම ඔබ‍ගේ වගකීමකි. අසභ්‍ය යයි සාමාන්‍ය ව්‍යවහාරයේ පිළි ගැනෙන වචන සම්බන්ධයෙන් සදාචාරවාදී නො වන මුත්, අනුන්ට අපහාස කිරීම සඳහා එවැනි වදන් භාවිතා කර තිබෙන අවස්ථාවලදී ඒවා ඉවත් කිරීමට සිදු වන බව කරුණාවෙන් සලකන්න. එසේම, නීතිමය ගැටලු මතු කරන අදහස් පළ කිරීම් ද ඉවත් කරනු ලැබේ. අදහස් පළ කිරීම සම්බන්ධ කාරණාවලදී සංස්කාරක වගකීම් සමග සහයෝගයෙන් කටයුතු කිරීම බලාපොරොත්තු වෙමු.

Popular posts from this blog

බාලචන්ද්‍රන් මරා දමන්නට සිදු වුණේ ඇයි?

විස්කෝතු කන ළමයා

ඔහු මරා දැමූ මිනිසා (The Man He Killed)