බොදු බල සේනාව තහනම් කළ යුතු ද? / Should Bodu Bala Sena Be Banned?



Politically
බොදු බල සේනාව තහනම් කරන්නැයි ඉල්ලා පෙත්සමක් අත්සන් කරමින් තිබේ. මම නම් එයට අත්සන් කරන්නේ නැත. බොදු බල සේනාව තහනම් කරනවාට මම නම් විරුද්ධ ය. 

බොදු බල සේනාව බිහි වන්නේ කුමන සංදර්භයක් තුළ ද යන්න අප විසින් තේරුම් ගත යුතුව තිබේ. 

කොටි සංවිධානය බිහි වන්නේ සිංහලයන්ගේ රාජ්‍ය ජාතිවාදයට ප්‍රතිචාරාත්මක ව්‍යාපාරයක් ලෙසයි. ඒ කියන්නේ සිංහලයන් සිය රාජ්‍ය බලය භාවිතා කරමින් දිගින් දිගට ම දෙමළ ජනයාට එල්ල කරන ලද ප්‍රහාරවලට ප්‍රතිචාරාත්මකවයි. කොටි සංවිධානය වේගයෙන් වර්ධනය වන්නට පටන් ගත්තේ 1983න් පසු ය. 

කොටි සංවිධානය අතිශය ප්‍රචණ්ඩ ව්‍යාපාරයක් වූ අතර එය හමුවේ රාජ්‍යය යම් තරමකට අසරණ විය. එයට තව දුරටත් සිංහල ජාතිවාදී රාජ්‍යයක් ලෙස පැවතීම අසීරු විය. රාජ්‍යයට ප්‍රජාතන්ත්‍රවාදී වන්නට බල කොරිණි. එහෙත්, කොටි සංවිධානය එසේ ප්‍රජාතන්ත්‍රවාදී වීමට සූදානම් වූ‍යේ නැත. නිදසුනක් ලෙස අපි 2002 සිට පැවති සටන් විරාම සමය ගනිමු. රජය නිල වශයෙන් ප්‍රහාර එල්ල කිරීමෙන් වැළකී සිටියත්, කොටි සංවිධානය එසේ කළේ නැත. කොටි ආරක්ෂක බුද්ධි අංශය හා ඩග්ලස් ‍දේවානන්ද, කේතීෂ්වරන් ලෝගනාදන්, ලක්ෂ්මන් කදිරගාමර් වැනි දේශපාලකයන්ටත් ප්‍රහාර එල්ල කළේ කිසියම් අහංකාරත්වයක් ප්‍රදර්ශනය කරමිනි. මෙම ලක්ෂණය කොටි සංවිධානය ආරම්භයේ සිට ම පැවතිණි.

කොටි සංවිධානය විසින් ඇති කරන ලද මෙම අසමබර තත්වය තුළ රාජ්‍යය තුළින් පමණක් සිය සිංහල ආධිපත්‍යවාදය නඩත්තු කර ගැනීමට අසමත් වූ සිංහල ජාතිවාදීන් විසින් සිහල උරුමය බිහි කරන ලදී. සිහල උරුමය, ජාතික හෙළ උරුමය බවට පත් වන්නේ එස්.එල්. ගුණසේකර වැනි ක්‍රිස්තියානි හෝ අනාගමික සිංහල නායකයන් හා තිලක් කරුණාරත්න වැනි ධනේශ්වර දේශපාලකයන් පිටියෙන් පළවා හරිමින් බෞද්ධ භික්ෂූන් දේශපාලන කරළියට වඩම්මමින් ජාතිවාදයට ආගම්වාදයත් එකතු කරගෙනයි. 

කොටි සංවිධානය මෙම ව‍ර්ධනය දෙස බැලුවේ තම අරමුණ සාක්ෂාත් කර ගැනීම සඳහා උපකාරී වන සාධකයක් ලෙසයි. දෙමළ ජාතිවාදයෙන් මිදීමේ කිසිදු උවමනාවක් කොටි සංවිධානයට නො තිබුණු බව අපි පැහැදිලිව නිරීක්ෂණය කළෙමු. කොටින් දිරි දුන්නේ සිංහල සමාජයෙන් මතු වූ දෙමළ ස්වයං නිර්ණය හිමිකමට ගරු කළ වාමාංශික බලවේගයට නොව මේ සිංහල අන්තවාදීන්ටයි. සිංහල සමාජයේ පරිහාණිය තුළින් තමන්ට විමුක්තිය ලබා ගත හැකි වනු ඇතැයි කොටි සිතූ හ. 

සිංහල අන්තවාදය පෝෂණය කිරීමෙන් නො නැවතුණු කොටි සංවිධානය 2005දී උතුරේ මැතිවරණ වර්ජනයක් ඔස්සේ මහින්ද රාජපක්ෂ පවුල් ආණ්ඩුව බලයට ගෙන ඒමට ද කටයුතු කළේ ය. ඔවුන් එයින් බලාපොරොත්තු වූයේ සිංහලයන් ජාතියක් ලෙස අගතියට තල්ලු කර දමා ඒ ඔස්සේ සිය විමුක්තිය සාක්ෂාත් කර ගන්නට ය. 

එහෙත් ලංකාවේ නිර්මාණය වූයේ වෙනත් ආකාරයක රුවන්ඩාවකි. 2009දී කොටි සංවිධානය විසින් අත්පත් කර ගන්නා ලද යුදමය පරාජය සමස්ත දෙමළ සමාජය ම හා පොදුවේ ලංකාවේ සියලු සුළු ජාතීන් ද, වාමාංශික ව්‍යාපාරය ද, සිවිල් සමාජ අරගළ ද ගැඹුරු අර්බුදයකට හෙළන ලදී.

දෙමළ ව්‍යාපාර ඉන් පසුව ද තව දුරටත් ජාතිවාදයේ ම පිළිසරණ සෙව්වා මිස නව යථාර්ථයන් තේරුම් ගනිමින් හැඩගැසුණේ නැත. විශේෂයෙන් ම දෙමළ ඩයස්පෝරා දේශපාලනයට මේ කතාව අදාළ ය. අඩු තරමේ ප්‍රජාතන්ත්‍රවාදී, මධ්‍යස්ථ දෙමළ දේශපාලන ව්‍යාපාරයක් වන දෙමළ ජාතික සන්ධානයට හෝ ජාතිවාදී දෙමළ ඩයස්පෝරාවේ ආධාර උපකාර නො ලැබිණි. අවසානයේදී ඩයස්පෝරා දෙමළ ජාතිවාදය ද මේ වන විට දිය වී ගොස් හමාර ය. 

යුද්ධයෙන් ද, ජාතිකවාදී දේශපාලන ගැටුමෙන් ද ජයග්‍රහණය කළ සිංහල බෞද්ධ බලවේගයට දෙමළ සතුරා තව දුරටත් ශක්තිමත් අභියෝගයක් නො වූ තැන ඔවුහු ගෝලීය පරිමාණයෙන් ශක්තිමත් සතුරකු ලෙස මුස්ලිම් අන්තවාදය තෝරා ගත්හ. ලංකාවේ හා බුරුමයේ මුස්ලිම්වරුන්ට කරන ලද විවිධාකාර හිංසා පීඩා ඔස්සේ බෞද්ධයන්ට එරෙහිව ප්‍රහාර එල්ල කරන තැනකට මුස්ලිම් අන්තවාදය තල්ලු කර ගැනීමට මේ වන විට මේ බෞද්ධ අන්තවාදීහු සමත් වී සිටිති. මේ වන විට බෞද්ධ අන්තවාදය ජාත්‍යන්තර බලවේගයක් බවට පත් කර ගැනීමට ඔවුන්ට හැකි වී තිබේ. එහි දේශපාලන අරමුණ කුමක්දැයි පැහැදිලි නැත. මේ ඔස්සේ වඩාත් සිංහල බෞද්ධ අන්තවාදී ආණ්ඩු ලංකාවේ හා බුරුමයේ පිහිටුවා ගැනීමට ඔවුන්ට හැකි වන්නට ඉඩ තිබේ. 

කොහොම වුණත්, මෙම තත්වය ඇති කිරීම සඳහා මුල් වූ පිරිස් අතර බොදු බල සේනාව මෙන් ම දෙමළ ජාතිවාදය ද ඉදිරියෙන් ම සිටිති.  බොදු බල සේනාව බිහි වූ සිංහල - බෞද්ධ ජාතිවාදී ආගම්වාදී ධාරාව තුළ ද ප්‍රතිචාරාත්මක ලක්ෂණ තිබුණු බව ද අප අමතක නො කළ යුතු ය. බොදු බල සේනාව තහනම් කළොත් එහි තැන ගැනීම සඳහා සිංහල රාවය වැනි තවත් හතු ඕනෑ තරම් බිහි වනු ඇත.බොදු බල සේනාවට පමණක් නො ව, දෙමළ ඊලාම් විමුක්ති කොටි සංවිධානයට ද නිරායුධව දේශපාලනය කිරීම පිණිස ඉඩ විවෘත කර දිය යුතු බව අපේ මතයයි.

2003දී සිහල දමිළ කලා උළෙලට පහර දීම නිසා සිහල උරුමය ඇමරිකා එක්සත් ජනපදයේ අභ්‍යන්තර ආරක්ෂක දෙපාර්තමේන්තුවට සම්බන්ධ ආයතන දෙකක් විසින් ත්‍රස්තවාදී සංවිධානයක් ලෙස නම් කරන ලදී. ජාතික හෙළ උරුමය ලෙස කරන ලද නම් මාරුව ඔස්සේ චම්පික රණවක ත්‍රස්ත නායක ලේබලයෙන් ගැලවුණේ ය. 

බොදු බල සේනාව හා සිංහල රාවය වැනි බෞද්ධ අන්තවාදී සංවිධාන ලංකාවේ සුළු ජාතීන්ට එරෙහිව ප්‍රචණ්ඩ ක්‍රියා සිදු කර තිබේ. ඒවාට එරෙහිව ලංකාවේ ජාතිවාදී ආණ්ඩුව හා පොලිසිය කටයුතු කර නැත. ඔවුන්ට ඒ උරුමය ඉදිරියට රැගෙන යාමට ඉඩ දිය යුතු ය. කළ යුතුව තිබෙන්නේ සංවිධාන තහනම් කිරීම නො ව, ප්‍රචණ්ඩ ක්‍රියාවල යෙදුණු පුද්ගලයන්ට එරෙහිව නීතිමය පියවර ගැනීමයි. 

අනෙක් පැත්තෙන්, ප්‍රගතිශීලීන් විසින් උත්සාහ කළ යුතුව තිබෙන්නේ ජාතිවාදීන්ගේ මර්දන උපක්‍රමවලින් ම මෙවැනි සංවිධාන යටපත් කර දැමීමට නො වේ. එවැනි සංවිධාන බිහි වූ පසුබිම තේරුම් ගෙන ඒවා දේශපාලනික වශයෙන් පරා‍ජය කිරීමට උත්සාහ කළ යුතු ය. ඒ සඳහා ඔවුන් සමග දේශපාලනික සංවාදයකට එළඹිය යුතු ය. එසේ ම, ජාතිවාදයට විකල්ප දේශපාලනයක් පිළිබඳ සංවාදයක් ද ආරම්භ කළ යුතු ය. 

බොදු බල සේනාවට විකල්පය වන්නේ දෙමළ හෝ මුස්ලිම් හෝ ජාතිවාදය නො වේ. සිංහල, දෙමළ, මුස්ලිම් ජාතික සීමාවන් ඉක්මවා ගිය ලාංකික දේශපාලන ප්‍රජාවකි. එකී ලාංකික දේශපාලන ප්‍රජාව තුළ සිංහල, දෙමළ, මුස්ලිම් ආදී අනන්‍යතාවන්ට ගරුත්වයක් තිබිය යුතු ය. එහෙත් ප්‍රමුඛ විය යුත්තේ ලාංකිකකත්වයයි.

පෙත්සමට මෙතැනින් පිවිසිය හැකි ය. අප නම් එය අත්සන් කරන්නේ නැත. 

බොදු බල සේනාව තහනම් නො කරනු!

මේ ලිපිය වෙන අයත් එක්කත් බෙදා ගන්න. උපුටා ගන්නවා නම් ‍මෙතැනින් ගත් බව කියන්න
Read in English blog.parakum.com

Comments

  1. The extremism is in people’s mind. We should make effort to ease that. Banning just one of the Extremist groups is only short sighted.
    We should look at the broad picture, why has extremism come to people’s mind? Some say we Sri Lankans are very kind hearted people. If you visit other developed counties and if you had a chance to associate people from other countries you’ll realize that they are very kind and as well, but they don’t say it often instead they act.

    From the childhood what we learn is culture and religion specific to a particular group, we have separate schools for different group and even gender based schools. We have failed to identify ourselves as Sri Lankans instead we refer to ourselves as Sinhalese-Buddhist or Tamil or Muslim. So we lack Sri Lankan Identity, each group do little things to cause some damage to the other group. Over time this hate grows up and time to time it causes clashes.

    This Racial & Religious mentality was bought in order to unite groups to get rid of the British Rule – It gave us freedom on paper, but not a habitable environment for all the groups.

    ReplyDelete
  2. බොදු බල සේනාව තහනම් කිරීම කෙසේ වෙතත්, බොදුබල සේනා නීතිය අතට ගෙන විනිශ්චයකරුවා වීමට එරෙහිව නම් නීතිය ක්‍රියාත්මක කල යුතුය.
    කෙසේ උනත් නීතියක් නැති රටක් බොදුබල සේනාවට එරෙහිව පමනක් නිතීය ක්‍රියාත්මක් කිරීම ද ඩිස්ක්‍රිමිනේශන් එකකි.
    අවසානයේදී බැලුවම ප්‍රශ්ණය බොදුබල සේනා නොව රටේ නීතිය හා නීතිය ‍රැකීමට සිටින ආයතන ඒ සදහා ක්‍රියාත්මක නොවීමයි..

    අදහස් , මතවාද පැරදිය හැක්කේ තහනම් කිරීමෙන් නොව ඒම අදහස් හා මථවාද වල වැරදි සහගත තත්වය පෙන්වා දීමෙන් ඒවාට ඇති බහුතර පිලිගැනිම්ම අවම කිරීමෙන් පමනි..

    ReplyDelete
  3. වගකිව යුතු රජයක් බොදුබලසේනා කරන නීතිය ඉක්මවා යන සියලු ක්රි යාවලට නීතිය ක්රිතයාත්මක කල යුතුය. නීතියේ ආධිපත්යකයට නතු කල යුතුය. බොදුබලසේනා තහනම් කිරීමට ඉල්ලීම බුර්කා තහනම් කිරීම ඉල්ලීමට සමානයි කියා මම හිතන්නේ. නමුත් අජිත් පතන්නේ වෙන දෙයක් කියාද මට හිතෙනවා. බොදු බලසේනාව මේ රාජ්ය අනුග්ර.හයෙන්,නීතීයෙන් ලැබූ මුක්තිය මත සිදු කරන ත්රසස්ත්රය ක්රිඅයා නිසා රට ආරාජිකත්වයට පත්වීමේ ප්රාාර්ථනයක් අන්තර්ගතව පවතින බව මාගේ හැගීමයි.
    -ඉන්දික-

    ReplyDelete
  4. //බොදු බල සේනාව තහනම් නො කරනු! // සම්පුර්ණයෙන් එකඟයි. ඔහොමම ඔවුන්ට පුක නැතිවන තුරු තව ඉදිරියට යන්න දිය යුතුයි, පුක නැතිවූ විට බොග බලය ඉබේම ඉවරවෙනු ඇත. පුක නැතිව බොග දැමිය නොහැක.(පුක යනු කුණුහරුපයක් නොවේ. කකා ගෙන් අහන්න)

    ReplyDelete
    Replies
    1. @ උදිත

      උදිත කියන කතාව ඇත්ත..ඒත් එය වලංගු වෙන්නේ ලැජ්ජාවක් ඇති ජාතියකට පමණයි.. හෙළුවෙන් උනත් නටන ජාතියකට ඔබේ ප්‍රකාශය වලංගු නොවේ..

      @ පැරා

      පැරාගේ කළින් ලිපිය සහ කමෙන්ට් ටික එක්ක නම් පැරාගේ ලිපි වල අරමුණ ගැන ඉඟියක් ආව.. ( මට ඉස්සර ඉඳන්ම ඉඟියක් තිබුණ.ඒත් කළින් ලිපියෙන් පස්සේ නම් තක්කෙටම වැඩේ හරි...)

      Delete
  5. මේ රෙද්ද කියවන්න ඇවිල්ලා ...අපරාදේ මගේ ඩේටා ටික

    ReplyDelete
    Replies
    1. ඔයාගේ ඩේටා වලින් ප්‍රයෝජනයක් ගන්න කියාපු සයිට් එකක් තියනවා. ලංකා සි නිවුස්. සේනාවේ අයත් එකේ ඉන්නවා.තව දිල්කත් ඉන්නවා, විමලුත් ඉන්නවා

      Delete
    2. ඔයාගෙ බොග දාන පුක තියෙන්නෙ මූන ඉස්සරහින් නේද

      Delete
  6. මේ බෞද්ධ සංවිධාන ඔක්කොම තහනම් කරාම හරිද?? එහෙනම් රටම බැබලේවි නේද??

    දවසේ වියදම හොයාගන්න මොකක් හරි කුරුස හරි හම්බ හරි NGO එකකට පස්චාත් භාගය දෙන්න එපෑ නේද පැරෝ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. මටත් තියනවා බොක දාන්න විතරක් පාවිචිචි කරපු ඔරිජිනල් පුකක් ඒක දුන්නාම සල්ලි දෙන NGO එකක් ගැන විස්තරයක් මතත් කියහන්කෝ.

      Delete
    2. ay yako mata..........niyama puka, boga yanneth amaruwen............hari thadata athi.....gaanak kiyapanko

      Delete
  7. ආණ්ඩුවෙ සැලසුමකට අනුව බිහිකල BBS පෙත්සමක් අත්සන් කිරිමෙන් තහනම් කල නොහැකි බව ඔනැම අයකුට පැහැදිලිය.මට හිතෙන අන්දමට මෙම පෙත්සම අත්සන් කිරිමෙන් BBS ට අපගෙ විරොධය ප්‍රකාශ කල හැක.
    A.Fernando

    ReplyDelete
    Replies
    1. එහෙම කියන්න එපා A.Fernando..දැන් කට්ටියක් ගව ඝාතනයට විරුද්ධවත් පෙත්සමක් දුන්නනේ. ජනාධිපති ඒකට දුන්නනේ කාල රාමුවකුත්!

      - Dimithri

      Delete
  8. කඩප්පුලියාJuly 11, 2013 at 10:50 PM

    පිස්සු කතා කියන්නේ නැතුව නිල වශයෙන් මරාංඬුවේ මුදල් ලබා දිමට අය-වැයෙන් වැය ශිර්ෂයක් ලබා දිමට ආංඩුවට බල කිරිමට පෙත්සමක් අත්සන් කරනවා හොඳයි.එකේ ඉන්නන මැර සංඝ දේශප්‍රේමීන් පිරිසක් කොහෙනද හොයන්නේ ඇරත් කසිප්පු බීලා මිනිස්සු යට කරන් යන සංඝ පීතෘන්ලා ඉන්නේ වෙන මොන සංවිධානයේද බොලව්.

    ReplyDelete
  9. මට ආයෙත් අහන්න තියෙන්නෙ මේ ප්‍රශ්ණ ටිකම තමයි.
    1. මොන පදනමක් ඇතුවද, බුද්ධාගම මහායාන සහ තේරවාද කියල කොටස් දෙකකට බෙදෙන්නෙ ?
    2. ඇයි මහායාන බුද්ධාගම තියන රටවල මේ වාගෙ ප්රශ්ණ අඩු ? තවත් විධිහකට අහනව නම් ඇයි තේරවාද බුදුදහම තියන රටවල මේ තරම් සමාජ දුෂණය වැඩි ?
    3. ඇයි බුදු හාමුදුරුවෝ තුන් පාරක් ලංකාවට ඇවිල්ලත් ලංකාවට තමන්ගෙ දර්ශණය ශ්රි ලාංකිකයන්ට නොදුන්නේ ?
    4. එහෙම දුන්න කියල යමෙක් කියනව නම්, ඇයි අශේක රජතුමා බුදු දහම ලංකාවට ආපහු එවුවේ.
    5. එහෙම බුදු දහම ආවට පසුවත්, ඇයි වැඩවසම් සමාජ ක්රමයක් යටතේ වංගෙඩියෙ දාල කෙටීම වගේ අමානුෂික දඩුවම් ලංකාවෙ තිබුනෙ ?
    6. ඒ තරම් දියුණුයි කියන සමාජයක නිතිය, සමානාත්මතාවය වර්ධනය වන නිති ක්රම ආවේ විදේශ ආක්රමණ වලින් පසුව. පැහැදිලිමව විදේශ ආක්රමණ දක්වා කාලය ගත කරල තියෙන්නෙ ඉතාමත් අමානුෂික, ගෝත්රික මානසිකත්වයකින්. එය පැහැදිලි කරන්න පීලීවන්ද ?
    7. ඔබ කුඩා කාලයේ දුටී ලංකාවෙ සමාජය සහ දැන් දකින සමාජය සංසන්ධනය කළොත්, සමාජය පරිහානියට යන එකට බුද්ධාගමේ දායකත්වක් ඔබ දකිනවද, නැද්ද ?
    8. මේ පරිහානිය අනිත් ආගම් තුලත් ඔබ දකිනවද ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1-මොන මගුලකටද තම්බියො තම්බියො කෙළ ගන්නෙ. එකම දෙයියෙක් අදහන තම්බියොයි පාදිලියොයි කෙළ ගන්නෙ

      2-අයි තම්බින්ගෙ රටේ අර තරම් නීති. ඇයි බෙලි කපල මරන්නෙ? මොකද ඔබාම කාරය අනුන්ගෙ විස්තර හොයන්නෙ. මොකද පාදිලියන්ගෙ පොඩි උන් ඉස්කෝලවල පොඩි උන්ට වෙඩි තියන්නෙ?
      3-ඇයි දෙය්යො තාම ඉදිද්දිත් මේව මෙහෙම වෙන්නෙ. එහෙම එකෙක් හරි අල්ල හරි ඉන්න්වනන් නිකන් පිස්සො සෙට් එකක් මැව්වෙ ඇයි උඹල වගෙ මෝඩ ප්‍රෂ්ණ අහන?

      4-ඇයි ඒ කාලෙ දෙය්යො හිටියෙ නැද්ද අශෝක රජතුමාට කියල දෙන්න මම තමයි ලොක්ක කියල, අල්ල තමන් මවපු මිනිස්සු තමන්ව අදහන මිනිස්සු ලවා මරන්න තරම් මෝඩ ජෝක් දාල සෙල්ලම් කරන එකෙක්ද?

      5-ජේසුව කුරුසෙ ගැහුවෙ අපිද? දෙයිය බලන් ඉදිද්දිම. හික්

      6-දෙවියනි උඹ මැව් ලොව පුදුමයි....

      7-දෙවියන්ගෙ දායකත්වය කොහොමද කියල පේනවද ඒකට මුල ඉදලම

      8-පරිහානිවෙලා තියෙන ඒව ආපහු පරිහානි කරන්න හැකිද? ඔය මූසල ආගම් දැන් ලෝකෙන් තොලොන්චි වෙනවා.සියල්ල මවපු කෙනා තමා වග උත්තර කාරය

      Delete
    2. බොල උගුඩුවෝ.. මම කලිනුත් කියල තියනවා මම තම්බියෙක් නෙමෙයි සිංහල බෞද්ධ පවුලක ඉපදුනු කාලකන්ණියෙක් කියල. සිංහල බෞද්ධ උන පාපය තමයි මම දැන් ගෙවන්නෙ. ඒනිසාම, සිංහල බෞද්ධ ලේබල් එක ගලවලා ශ්‍රි ලාංකිකයෙක් වෙන්න උත්සහ කරමින් ඉන්නෙ.
      මම ඇහුවෙ මට තියන ප්‍රශ්ණ ටිකක්. ඒකට ඔය විධිහට උත්තර දෙන එක නෙමෙයි කරන්න ඕනෙ. ඒක සාකච්ඡාවට ගන්න එක.
      9 වෙනි ප්‍රශ්ණය
      ඇයි සිංහල බෞද්ධයෝ මේවාගෙ ප්‍රශ්ණ වලට මේ විධිහට උත්තර දෙන්න තරම් පිරිහිලා තියෙන්නෙ ?

      Delete
    3. ඔබේ ප්‍රශ්න 9 ටම පහත අන්දමට උත්තර දෙනවා.වැඩිදුර පැහැදිලි කිරීම් අවශ්‍ය නම් යලිත් අසන්න.

      1. මහයාන හා ථෙරවාද බෙදීම තිබෙන්නේ මතවාදීව පමණයි.
      මහායානයේ විශ්වාස කරනවා ඔක්කොටම බුදු වෙන්න පුළුවන්
      කියල ඒ අය පෙරුම් පිරීමක් පිලි ගන්නෙ නැ.ථෙරවාදයේ
      කියන්නේ නිවන් දකින්නට පෙරුම් පිරීමක් අනවශ්‍ය උවත් බුදු
      වීමට කල්ප ලක්‍ෂ ගණන් පෙරුම් පිරිය යුතු බවයි.

      2. මහායාන රටවල ප්‍රශ්න අඩුම නම් නැහැ. චීනයේ ඕනෑතරම්
      සමාජ ප්‍රශ්න තියෙනවා.

      3. බුදුන් වහන්සේගේ ලංකා ආගමනයෙන් ලංකාවේ බුදු දහම
      පිහිටවුනා.උද්ධරණ ලෙස මෛයන්ගන සැය බලන්න.

      4. අශෝක රජ තුමා කලේ රාජ්‍ය තාන්ත්‍රික මෙහෙයුමක්.එව්වේ
      තමන්ගේ පුතෙක් සහ දුවගෙ පුතෙක්.

      5. පටලවා ගන්න එපා.බුද්ධ නීතියයි රාජ නීතියයි දෙකක්.

      6. අප රටට ආපු විදේශිකයෝ මේ රටේ මිනිසුන්ගේ හැදියාව තම
      රටටත් වඩා ඉහලයි කියල තියෙනවා.අඩු තරමේ එම පොත්
      එකක් වත් කියවලා දැනුම වඩා ගන්න බලන්න.එමෙන්ම
      බ්‍රිතාන්‍යන් විසින් 1818දි ඌව පලාතට පමණක් කල විනාශය
      ගැන ඇති ලේඛන බලන්න.ඒවා ශිෂ්ඨ මිනිසුන් විසින්
      අනුමත කරනවා යයි ඔබ සිතන්නේද?

      7. බවුද්ධ සමාජයේ වර්තමාන පිරිහීමට මුල්වී ඇත්තේ නරක
      බෞධයන් බිහි කිරීමට ගෙනයන දැවැන්ත වැඩසටහන් නිසාය.

      8. අනෙක් ආගම් වල කටයුතු බෞද්ධ සමාජයට හිරිහැරයක්
      නොවන තාක් කල් මට ඒ ආගම් ගැන සෙවීමට උනන්දුවක්
      නැත.

      9. අපහාසාත්මක යයි හැඟෙන ප්‍රකාශ වලට සාමාන්‍යයෙන්
      ලැබෙන්නේද අපහාසාත්මක පිළිතුරුය.

      සමරසේකර

      Delete
    4. සුපුරුදු ගතානුගතික උත්තරේට ස්තුතියි. මම අදහස් කලේ මතුපිටින් පෙනෙන වෙනස්කම් නෙමෙයි.
      ආධ්යාත්මික වර්ධනය කියන්නෙ පවතින ඒකීයත්වයෙන් මිදීම. ආත්ම තත්වයෙන් අනාත්ම තත්වයට පත්වීම. ඒක අවසාන ඉලක්කය උනත් ඒ කරා යන ගමන නොයෙක් තත්වයන් හෝ තලයන් (Levels of consciousness) පසුකරගන යා යුතුයි. Egoless state හෙවත් අනාත්ම තත්වය, නැති නම් Suprem consciousness එහෙමත් නැති නම් නිර්වානය, එහෙමත් නැති නම් අනිත් ආගම් වලට කියන දෙවියන් වහන්සේ කියන්නෙ එකම දේකට. ඇත්ත වශයෙන්ම "දෙයක් " නෙමෙයි. Formless, timeless, unmanifested තත්වයක්.
      mind consciousness. (MC)
      මනුෂ්යයන් ඇතුලු සියලු සත්වයන්ගෙ පහත්ම තත්වය තමයි mind consciousness. (MS) ඒත් මනුෂ්යාට පුලුවන් ඒක වර්ධනය කරගන්න. නමුත් තිරිසන් සත්වයන්ට බැහැ. මෙන්ම මේ කරුණු උඩ තිරිසන් සතුන් සහ මනුෂ්යයන් වෙනස් වෙනවා විතරක් නෙමෙයි, තිරිසන් යෝනිය නරකයක් ලෙසත් විග්රහ වෙනවා.
      (MS) තත්වයේ ඉන්න මනුෂ්යයන් සම්පුර්ණයෙන් තමාගෙ ඒකීයත්වයෙන් මත්වෙලා ඉන්නෙ. එතනින් ඉහල තත්වයක් ඒ අයට අවභෝධ කරගන්න බැහැ. පංසිල් වල මත් වෙන්න එපා කිවුවෙ සුරාමේරයට වඩා තමාගෙ ඒකීයත්වයෙන්. මේ මත්වීමට කියනවා "මදය " කියල. තමන්ගෙ ඒකීයත්වයෙන් මත් උනහම සම්පුර්ණයෙන් ඒ අය හසුරුවන්නෙ "භීතිය" විසින්. ඒ භීතිය ඇති වෙන්නේ තමාගෙ ඒකීයත්වයට හානි වෙයි කියල. ඒකීයත්වය ගොඩ නැගෙන්නේ තමා අවට තියන සියලුම දේවල් එකතු වෙලා. කොටින්ම ආගමත් ඒ අය තමාගෙ ඒකීයත්වයට එකතු කරගන තියෙන්නෙ.
      මනුෂ්යයන් අතරෙ ඉන්න මෙන්න මේ කොටසට කියනවා "අසුර නිකාය " කියල. "රාක්ෂ" කියලත් කියනවා.( තමාගෙ ආරක්ෂාව /රක්ෂණය පමණක් මුල් කරගන්න නිසා) ඒකත් නරකයක් විධිහට විග්රහ කෙරෙනවා. මේ අයගෙ අරමුණ කොහොමද අන්අය අභිභවා යන්නෙ කියන එක පමණයි. බලයට මරා ගන්න එක, අවිද්යාව, ඊර්ෂ්යාව, ක්රෝධය තමයි මෙයාලගෙ ධර්මය.
      මෙහෙම අයට ගැඹුරු ධර්මයක් කවදාවත් තේරුම් ගන්න බැහැ. චුලෝධර මහෝධර කියන්නෙ තමන්ගෙ බඩ පුරුවගත්තට පස්සෙ බලයා සඳහා (මැණික් පුටුව) මරා ගත්ත දෙනේනෙක්.
      Heart consciousness (HC)
      මනුෂ්යත්වය ඉක්මවා යාමේදි පසු කළ යුතු තවත් පියවරක්. මේ අවස්ථාව පසුනොකර ඊට ඉහල තත්වයකට යන්න බැහැ. බොහෝ මිනිසුන් මෙතන ඉන්නෙ.
      මෙතනදි වෙන්නේ නිද්රා අවස්ථාවෙ පවතින හෘද චක්රය අවදි වෙන එක. එහෙම උනහම ඔවුන් දකින්නෙ එක් එක් දේවල් වලට අසමානකම් නෙමෙයි, සමානකම්. අසමානකම් නැතුව නෙමෙයි. ඒත් ඔවුන් දකින්නෙ සමාන කම්. මේ නිසාම සමානාත්මතාවය වර්ධනය වෙනවා. නිති ගරුක වෙන්නෙ, නිතියට භය නිසා නෙමෙයි, නිතිගරුක බව අභ්යන්තරයෙන් හදවතින් මතු වෙන නිසා. වැරදි නොකරන්නෙ, පොලිසියට බයේ නෙමෙයි. තමාගෙ හෘද සාක්ෂියට බයේ. අන්නෝන්ය ප්රේමය, කරුණාව, දයාව ඔවුන් අතරෙ තියනවා. එහෙම මිනිසුන්, නායකයන් ඉන්න සමාජයක විතරයි ධර්මය ආරක්ෂා කෙරෙන්නෙ. එහෙම සමාජයක විතරයි ගැටලු අවම වෙලා යහපත් සමාජයක් ගොඩ නැගෙන්නේ.
      ආගමික ඉගැන්වීම තුල කෙරෙන්නේ MC අභිභවා ගොස් HC අවධි කරන එක. මේ දෙක කරන ශිල්පිය ක්රම භාවනා, යාඥා ඕනෑම දෙයක් විය හැකියි.

      Delete
    5. සමහර ආගම් (Faith Based) කෙලින්ම HCඑකට ආමන්ත්රණය කරනවා. එක අවධි වෙනකොට MC එකෙන් ඒ අය මෑත් වෙනවා. සමහර ආගම් (Intellect Based) MC අභිභවා යන ගමන් HC අවධි කරන්න උත්සහ කරනවා. ඒ එකකවත් හිරි හෝ වැරදි කියන්න අපි බලවත් නැහැ. මොකද ඒව උහන්වපු අය අපිට වඩා ලොකු අය.
      MC එකෙන් මෑත් වෙන ගමන් HC එක විවෘත නොවුනොත්, හිතක් නොමැති තත්වයක් ඇති වෙනවා. ඒකෙන් වෙන්නෙ මහා විනාශයක්. නිර්වාණයේ එක් එක් ප්රභේධ දක්වලා තියෙන්නෙ ඒකයි.
      මේ ගැටලුව සෑම ආගමකටම පොදුයි. ඉස්ලාම් ආගමත්, තේරවාදි බුද්ධාගමත් සමහර තැන්වලදි සමාන වෙන්නෙ මේ නිසා. ඒ අය අභ්යන්තර වශයෙන් වෙනසකට ලක්වෙනව අඩුයි. (හැමෝම නෙමෙයි.) ආගමික ඉගැන්වීම් වචනාර්තයෙන් පිළිඇරගන ඉන්නෙ. ඒ නිසා තමයි ඉස්ලාමය තුල ෂරිය වගේ නිති වලින් මිනිසු වෙනස් කරන්න හදනනෙ. ඒ අය දන්නැති දේ තමයි, මිනුසුන්ගෙ HC එක අවධි කලහම ඔවුන් නිරායාසයෙන්ම නීතිගරුක වෙනව කියන එක.
      මහායාන ආගම තුල HC ආමන්ත්රණය කෙරෙන එක නිවැරදිව වෙනවා. නමුත් තේරවාදය ඒක වෙන්නෙ නැහැ. හොඳම උදාහරණය තමයි, තේරවාදයේ මෛත්රී කරන්න උගන්වන්නේ හිතින්. හිත දන්න මෛත්රියක් නැහැ. කරුණාව මෛත්රිය තියෙන්නෙ හදවතේ.
      දැන් පැහැදිලි උනාද වෙනස ? මෙන්න මේ නිසයි තේරවාදි රටවල මේ තරම් ආගමික කරුණු මුල් කරගත් ගැටලු තියෙන්නේ. ඒ අය මරාගන්නෙ ආගම ආරක්ෂාකරගන්න නෙමෙයි. තමාගෙ අනන්යතාවය ආරක්ෂා කරගන්න.
      මේක පලඋනහම අපේ සිංහල බෞද්ධයෝ මාව මරන්න හොයයි. නමුත් රටක් වශයෙන් අපි නිවැරදි වෙන්න ඕනෙ නම් මෙය නිවැරදි වෙන්න ඕනෙ. මම පැරාට කිවුව ආගම ඇතුලෙ තියන දේශපාලනය මෙන්න මේකයි.
      තවත් වැදගත් කාරණයක්. මේ සිදුවෙමින් පවතින්නෙ කර්මාණුකුලව සිදුවිය යුතු දේ. ඒක වෙනස්කරන්න උත්සහ කරනවා කියන්නේ ඒ සන්ධර්භය තුල වෙනස් කරන්නට උත්සහ කරන්නා විනාශ වෙනව කියන එක. කුමන හෝ ආකාරයක කරුණාබර හෝ වෛරී සහගත සාමුහික චින්තනයක් ගොඩනැගෙන්නෙ ස්වභාව ධර්මයේ අවශ්යතාවය අනුව.
      ස්වභාව ධර්මයට අභියෝග කරනවා කියන්නේ ස්වභාව ධර්මයේ සමබරතාවයට හානි කරනවා කියන එක. ඒක බොහොම භයානකයි.
      මට ඔබගෙන් අහන්න දෙයක් නැහැ. ඔබට යමක් තිබෙනව නම් ඇහුවට කමක් නැහැ.

      Delete
    6. ඔබගේ විග්‍රහය නිවිහැනහිල්ලේ අධ්‍යනය කලයුතු දෙයක් ලෙසයි මට පෙනෙන්නෙ. ඇයි ඔබ මගේ blogs වලට ඇවිත් මේක නොකියන්නෙ.)මට හිතෙන විදියට පැරා මෙතන කරන්නේ දේශ පාලනයක් මිසක් ආගම් විග්‍රහයක් නෙමෙයි.(මම දේශපාලනය ගැන උනන්දු නැහැ. මට හිතෙන අන්දමට අඩුවැඩි වශයෙන් දේශපාලනය කරන ඔක්කොම හොරු)

      Delete
    7. 1. Like someone else mentioned, the Mahayana-Theravada split is based on theological interpretations.
      2. Politics. Mahayana countries like China or Korea, did not undergo the same nationalistic politics such as Theravada countries like Lanka or Burma. China as a communist country has banned religion. But if you look closely, there are Chinese-Chinese Muslim clashes in the northern parts of the country. Religious clashes don't arise out of theological concerns. They arise out of ethno-politics. Like I said, if you look closely, Mahayana countries do have these problems too.
      3. Buddha visiting the island is an age-old legend, not backed by any historical proof.
      4. Asoka is the one who introduced Buddhism to SL, for all historical purposes.
      5. You are talking about a form of punishment used during a much later era, and not the classical civilizations usually associated with Buddhism. For all purposes, strict pacifism in Buddhism is not politically pragmatic. That's why the island kings continued to have armies, and death penalty for political prisoners. But other things, like hunting, was banned.
      6. Who is to say the system of law introduced by the colonizers is any better than the laws that existed in classical Sri Lanka? Anyway, the English, Dutch-Roman system of law you have now is an evolved form of the system of law than was originally introduced, which back then was barbaric in its own way. For example, the English criminalized homosexuality in Sri Lanka. Later, back in their own country, they de-criminalized it. In contrast, the original law still survives in SL. Likewise, women did not have equal standing under Western systems. They could not vote, own property, etc. Gender equity came much later too.
      7. So out of corruption, general lawlesness, undisciplined police and security forces, you choose Buddhism as the cause of decline in Sri Lanka? Buddhism was never meant to be used as a state religion, or for political purposes. Buddhism promotes and ascetic way of life that is unsuited for ruling people.
      8. Are you seriously saying Islamist countries like Saudi Arabia are better than SL? Theocracy never served anyone any good. Remember, the Spanish Inquisition, Protestant-Catholic wars in Britain, then Ireland, Hindu-Muslim clashes in India, Sunni-Shiite clashes--all of this proves religion and politics should never mix. For more modern examples, Tea party in the US, neo-Nazis of Europe, extremist Muslims factions in Middle East, Hindu nationalism in India. Religion should belong to the personal sphere, not the public sphere.

      Delete
  10. //කොටි සංවිධානය බිහි වන්නේ සිංහලයන්ගේ රාජ්‍ය ජාතිවාදයට ප්‍රතිචාරාත්මක ව්‍යාපාරයක් ලෙසයි. ඒ කියන්නේ සිංහලයන් සිය රාජ්‍ය බලය භාවිතා කරමින් දිගින් දිගට ම දෙමළ ජනයාට එල්ල කරන ලද ප්‍රහාරවලට ප්‍රතිචාරාත්මකවයි. කොටි සංවිධානය වේගයෙන් වර්ධනය වන්නට පටන් ගත්තේ 1983න් පසු ය. //

    මෙම ප්‍රකාශය සම්පූණයෙන්ම වැරදිය. කොටි සංවිධානය අැතුළු ද්‍රවඩ ත්‍රස්තවාදී සංවිධාන බිහි වන්නෙ 70 දශකයේ මුල් අවධියේය. ඒ තනිකරම ඉන්දීයාවේ අවශ්‍යයතාවය මත මිස සිංහලයින් ඔවුන්ව පීඩාවට පත්කල නිසා නොවේ. 70 දශකයේ මුල් අවධිය කියන්නේ යාපනයේ ගොවියන්ගේ ස්වර්ණමය යුගයයි.

    ReplyDelete
    Replies
    1. obage ithihasa danuma thawa wardanaya karagatha yuthuwa atha putha........

      Delete
    2. මම වැරදිනම් ඔබ දන්නා ඉතිහාසය ඉදිරිපත් කරන්න

      Delete
  11. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  12. බේබදු ඥානසාර ඇතුළු බොදුබල සේනාව ක්‍රියාත්මක කරන්නේ මොන බුදුන්ගේ ධර්මයද?(ඉන්දියාවේ සිටි බුදුන්ගේද?නැත්නම් වෙන කොහෙ හරි හිටපු බුදුන් කෙනෙකුගේද?)

    ReplyDelete
  13. මම දන්න හැටියට බුදුහාමුදුරුවො අන්යට හිංසා වෙන අන්දමේ වැඩ කරන්න කියල නෑ.අනිත් ආගම් වලට ගරහන්න කියලා නෑ.ඒත් ඥානසාර ඇතුළු බොදුබල සේනාව උතුම් බුද්ධ ධර්මය remix කරල බුදුන් වහන්සේ ඉගැන්වූ දහම අති විශිෂ්ට අන්දමට විනාස කරනව.

    ReplyDelete

Post a Comment

මාතෘකාවට අදාළ නැති හා වෛරී අදහස් ඉවත් කිරීමට ඉඩ ඇති බව කරුණාවෙන් සලකන්න.

Popular posts from this blog

තේරවිලි: සුපුන් සඳක් ඇත. මැදින් හිලක් ඇත.

පාසල් අධ්‍යාපනය ගැන කතා තුනක්

හමුදා කුමන්ත්‍රණ ගැන ලෝකෙට දුරකථනයෙන් කිව්වෙ බීලා වෙන්න ඇති -ෆොන්සේකා