අතුරලියෙන් ඉත්තෑකන්දට යන දේශපාලන භික්ෂුව ගැන රතන හිමිගේ ශෝකය
අතුරලියේ රතන හිමි වනාහි ලංකාවේ නූතන දේශපාලන භික්ෂුවගේ පුරෝගාමියා ය. එහෙත්, ලංකාවේ පළමු භික්ෂු පාර්ලිමේන්තු මන්ත්රීවරයා වන්නේ එම යුගයේ ම මතු වූ තවත් දේශපාලන භික්ෂුවක් වන බද්දේගම සමිත හිමියෝ ය.
මේ හිමිවරු දෙදෙනා එක ම දේශපාලන සන්ධානයක් තුළ දෙමගක ගිය අය වෙති. 2004 සුනාමියෙන් කෙටි කලකට පසු මම හිරු පුවත්පත වෙනුවෙන් බද්දේගම හැඩි දෙමළ කන්දේ විහාරයට ගොස් බද්දේගම සමිත හිමියන් සමග සම්මුඛ සාකච්ඡාවක් කළෙමි. සුනාමියෙන් පීඩාවට පත් වූ මිනිසුන් වෙනුවෙන් එහිමියන් කළ අමිල සමාජ සේවාව එහිමියන්ගේ චරිතයේ කැඩපතකි. ව්යසන අරාජිකත්වය තුළ, කුණු වන මළ මිනී දහස් ගණනක් මැද, සන්නිවේදනය, සැපයුම් කපා හරින ලද තත්වයක් තුළ උන් වහන්සේ විසින් දෙන ලද නායකත්වය සැබෑ දේශපාලන නායකත්වය යනු කුමක් ද යන්නට සාක්කියකි.
ඒ හිමියන්ගේ සීමාව නිර්මානය වන්නේ ඒ හිමියන් පිළිගත් සමාජවාදී, මානවවාදී දර්ශනය මත පදනම් වූ දේශපාලනය, සිය පැවැත්ම වෙනුවෙන් සුනාමි අරමුදල් පෞද්ගලිකව තමන්ගේ ගිනුමකට දමා ගන්නට සැලසුම් කළ නායකත්වයක් හමුවේ දන නැමීමත් සමග ය.
අතුරලියේ රතන හිමි ද එවැනි නායකත්වයක දර්පනය තුළ සිටියත්, එයට යටත් භික්ෂුවක් නො වේ. රතන හිමියන්ටත්,ඔහු මිත්ර චම්පික රණවකටත් ජාතික නායකත්වය අත්පත් කර ගැනීමේ නො සැලෙන අරමුණක් තිබේ. ඒ වෙනුවෙන් ඉවසිලිවන්ත, උපායශීලී ගමනක් තිබේ.
අපි රතන හිමි ගැන කලින් සටහනක මෙසේ ලියුවෙමු.
තමන් විසින් ඉදිරියට ගන්නා ලද රැඩිකල් භික්ෂු ප්රවණතාව තමන්ගේ පාලනයෙන් ගිලිහී, රාජ්ය රැකවරණය සහිතව ප්රචණ්ඩත්වය කරා යොමු වී, තම දේශපාලනයේ පදනම වන භික්ෂුත්වය සොදා පාළු කර දමන ආකාරය පිළිබඳ රතන හිමියන්ගේ දොම්නස මෙහි පළ කර තිබෙන වීඩියෝවෙන් නිරූපණය වේ.
මේ කාරණයේදී ඇත්තට ම අපට ද ඒ හිමියන් සමග බෙදා හදා ගන්නට දෙයක් තිබේ. පිස්සු බල්ලන් ලිහා දැමීම පහසු ය. ඒත් උන් ආපසු බැඳ දැමීම අතිශය දුෂ්කර ය.
Buddhist monk, Sri Lanka යන යතුරු පද යොදා ගූගල්හි සෙවීමක් කර බලන්න. ලැබෙන රූප හා තොරතුරු හරි අපූරුයි නේ ද? මේ වනාහි ලාංකික බෞද්ධ භික්ෂුව පිළිබඳ ජාත්යන්තර ප්රතිරූපයේ කැඩපතයි.
මෙය ඇත්තෙන් ම දෙමළ ජාතිවාදීන්ට ඉතා වාසිදායක තත්වයකි. බෞද්ධ භික්ෂුව යනුවෙන් ගලගොඩඅත්තේ, ඉත්තෑකන්දේ සාදුලාගේ නම් ලෝකයට ඉදිරිපත් වීම දිව හක්කේ ගසාගෙන සිනා විය හැකි දේශපාලනික තත්වයකි.
මෙහිදී මේ කාරණයත් කිව යුතු ය. මේ භික්ෂූන්ගේ ප්රශ්නය ඔවුන්ගේ නම්වල ම තිබේ.
භික්ෂුත්වය දුෂ්කර ජීවිතවලින් ආර්ථික හා සමාජමය වශයෙන් මිදීමේ මාර්ගයක් බවට පත් කිරීමේ හා පහළ පංතික උන්නතිකාමීන්ට වේගවත් ඉදිරි ගමනක් සඳහා ඉවහල් කර ගත හැකි ආතතික, ආවේගශීලී බල අවකාශයක් බවට පත් කිරීමේ ආදීනව සිංහල බෞද්ධයන් පිට ම විනාශකාරී ලෙස පැටවෙමින් තිබේ.
රතන හිමියන්ගේ දේශපාලන ව්යාපෘතිය දැන් මේ ප්රශ්නය කළමනාකරණය කර ගැනීමේ උභතෝකෝටිකය තුළ සිර වී තිබේ. එහෙත්, එය ඉන් එහා ගිය, සමස්ත සිංහල ජාතියේ ම ප්රශ්නයකි. සියලු සිංහල බෞද්ධයන්ගේ ප්රශ්නයකි.
ජාතිවාදය තුළ සිර වෙමින් මේ ප්රශ්නයට විසඳුම් සෙවිය නො හැකියි. මේ වනාහි ජාතිවාදී අන්තවාදයේ ප්රතිඵල. ඒ නිසා අතුරලියේ රතන හිමියන්ට මේ ප්රශ්නය ගැන විවේචනයක් මිස විසඳුමක් යෝජනා කරන්න පුළුවන්කමක් නැහැ.
මේ ලිපිය වෙන අයත් එක්කත් බෙදා ගන්න. උපුටා ගන්නවා නම් මෙතැනින් ගත් බව කියන්න
Read in English blog.parakum.com
මේ හිමිවරු දෙදෙනා එක ම දේශපාලන සන්ධානයක් තුළ දෙමගක ගිය අය වෙති. 2004 සුනාමියෙන් කෙටි කලකට පසු මම හිරු පුවත්පත වෙනුවෙන් බද්දේගම හැඩි දෙමළ කන්දේ විහාරයට ගොස් බද්දේගම සමිත හිමියන් සමග සම්මුඛ සාකච්ඡාවක් කළෙමි. සුනාමියෙන් පීඩාවට පත් වූ මිනිසුන් වෙනුවෙන් එහිමියන් කළ අමිල සමාජ සේවාව එහිමියන්ගේ චරිතයේ කැඩපතකි. ව්යසන අරාජිකත්වය තුළ, කුණු වන මළ මිනී දහස් ගණනක් මැද, සන්නිවේදනය, සැපයුම් කපා හරින ලද තත්වයක් තුළ උන් වහන්සේ විසින් දෙන ලද නායකත්වය සැබෑ දේශපාලන නායකත්වය යනු කුමක් ද යන්නට සාක්කියකි.
ඒ හිමියන්ගේ සීමාව නිර්මානය වන්නේ ඒ හිමියන් පිළිගත් සමාජවාදී, මානවවාදී දර්ශනය මත පදනම් වූ දේශපාලනය, සිය පැවැත්ම වෙනුවෙන් සුනාමි අරමුදල් පෞද්ගලිකව තමන්ගේ ගිනුමකට දමා ගන්නට සැලසුම් කළ නායකත්වයක් හමුවේ දන නැමීමත් සමග ය.
අතුරලියේ රතන හිමි ද එවැනි නායකත්වයක දර්පනය තුළ සිටියත්, එයට යටත් භික්ෂුවක් නො වේ. රතන හිමියන්ටත්,ඔහු මිත්ර චම්පික රණවකටත් ජාතික නායකත්වය අත්පත් කර ගැනීමේ නො සැලෙන අරමුණක් තිබේ. ඒ වෙනුවෙන් ඉවසිලිවන්ත, උපායශීලී ගමනක් තිබේ.
අපි රතන හිමි ගැන කලින් සටහනක මෙසේ ලියුවෙමු.
2003දී සෝම හිමි 'අපවත් කළ' අවස්ථාවේ එම මරණය දේශපාලන බල ව්යාපෘතිය තුළ ස්ථානගත කළේ අසපු භික්ෂු බලවේගය විසිනි. දිලිසෙන සිවුරු පෙරවූ, මුහුණුවල පියරු ගා, තොල්වල ලිප්ස්ටික් ගා, සුවඳ විහිදුවමින් හුරතල් අන්දමින් බණ කියූ මේ සාදුලා මැද පංතික උපාසකම්මලා අතර මාකට් විය.
අසපු සාදුලාගේ දේශපාලන අවසානය සලකුණු වුණේ සත්ගුණවත් ආචාර්ය මර්වින් සිල්වා විසින් සිවුර යටින් අත දමා කලටි පොල් වල්ලක් කරකවන්නා සේ කරන ලද සාංඝික වෘෂණ කෝෂ ඇඹරිල්ලෙනි.
රැඩිකල් දේශපාලන භික්ෂුවක් වන අතුරලියේ රතන හිමි අසපුවක සිරගත වී සිටියදී ඉදිරියට ආවේ බණක්, භාවනාවක් නො දන්නා, මැරවරකම, ටුවරිස්ට් ගයිඩ් වැඩ, කාර් විකිණීම, බිස්නස් වැනි වැඩ කර කර සිටි අලුත් වලිකාර සංඝ පරපුරකි. හුරතලේට බණ කියන්න නො දත් මේ පරපුර තමන් දන්න, දන්න විධියට එක, එක දේ කරමින් සිටිති. ඔවුන් කරන දේ හැම අතින් ම රටටත්, සිංහල ජාතියටත් වින වේ.
තමන් විසින් ඉදිරියට ගන්නා ලද රැඩිකල් භික්ෂු ප්රවණතාව තමන්ගේ පාලනයෙන් ගිලිහී, රාජ්ය රැකවරණය සහිතව ප්රචණ්ඩත්වය කරා යොමු වී, තම දේශපාලනයේ පදනම වන භික්ෂුත්වය සොදා පාළු කර දමන ආකාරය පිළිබඳ රතන හිමියන්ගේ දොම්නස මෙහි පළ කර තිබෙන වීඩියෝවෙන් නිරූපණය වේ.
මේ කාරණයේදී ඇත්තට ම අපට ද ඒ හිමියන් සමග බෙදා හදා ගන්නට දෙයක් තිබේ. පිස්සු බල්ලන් ලිහා දැමීම පහසු ය. ඒත් උන් ආපසු බැඳ දැමීම අතිශය දුෂ්කර ය.
Buddhist monk, Sri Lanka යන යතුරු පද යොදා ගූගල්හි සෙවීමක් කර බලන්න. ලැබෙන රූප හා තොරතුරු හරි අපූරුයි නේ ද? මේ වනාහි ලාංකික බෞද්ධ භික්ෂුව පිළිබඳ ජාත්යන්තර ප්රතිරූපයේ කැඩපතයි.
මෙය ඇත්තෙන් ම දෙමළ ජාතිවාදීන්ට ඉතා වාසිදායක තත්වයකි. බෞද්ධ භික්ෂුව යනුවෙන් ගලගොඩඅත්තේ, ඉත්තෑකන්දේ සාදුලාගේ නම් ලෝකයට ඉදිරිපත් වීම දිව හක්කේ ගසාගෙන සිනා විය හැකි දේශපාලනික තත්වයකි.
මෙහිදී මේ කාරණයත් කිව යුතු ය. මේ භික්ෂූන්ගේ ප්රශ්නය ඔවුන්ගේ නම්වල ම තිබේ.
භික්ෂුත්වය දුෂ්කර ජීවිතවලින් ආර්ථික හා සමාජමය වශයෙන් මිදීමේ මාර්ගයක් බවට පත් කිරීමේ හා පහළ පංතික උන්නතිකාමීන්ට වේගවත් ඉදිරි ගමනක් සඳහා ඉවහල් කර ගත හැකි ආතතික, ආවේගශීලී බල අවකාශයක් බවට පත් කිරීමේ ආදීනව සිංහල බෞද්ධයන් පිට ම විනාශකාරී ලෙස පැටවෙමින් තිබේ.
රතන හිමියන්ගේ දේශපාලන ව්යාපෘතිය දැන් මේ ප්රශ්නය කළමනාකරණය කර ගැනීමේ උභතෝකෝටිකය තුළ සිර වී තිබේ. එහෙත්, එය ඉන් එහා ගිය, සමස්ත සිංහල ජාතියේ ම ප්රශ්නයකි. සියලු සිංහල බෞද්ධයන්ගේ ප්රශ්නයකි.
ජාතිවාදය තුළ සිර වෙමින් මේ ප්රශ්නයට විසඳුම් සෙවිය නො හැකියි. මේ වනාහි ජාතිවාදී අන්තවාදයේ ප්රතිඵල. ඒ නිසා අතුරලියේ රතන හිමියන්ට මේ ප්රශ්නය ගැන විවේචනයක් මිස විසඳුමක් යෝජනා කරන්න පුළුවන්කමක් නැහැ.
මේ ලිපිය වෙන අයත් එක්කත් බෙදා ගන්න. උපුටා ගන්නවා නම් මෙතැනින් ගත් බව කියන්න
Read in English blog.parakum.com
Buddhist monk, Sri Lanka යන යතුරු පද යොදා ගූගල්හි සෙවීමක් කර බලන්න. ලැබෙන රූප හා තොරතුරු හරි අපූරුයි නේ ද?
ReplyDeleteමෙව්වා රටින් රටට පේන විදිය වෙනස් පැරා. ලංකාවේ අපි සර්ච් කරාම එන එව්වා වෙනරටවල් වල උඩටම එන්නේ නෑ.
I am in Japan these are what I got. How different, please let me know.
Deletehttp://www.bbc.co.uk/news/world-asia-22681763
http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/1554817/Sri-Lankas-Buddhist-monks-are-intent-on-war.html
http://www.eelamview.com/2012/03/31/sri-lanka-politically-active-buddhist-monks-are-very-violent/
http://gordonross.ca/portrait-of-a-sinhalese-buddhist-monk-sri-lanka/
http://www.thedailybeast.com/articles/2013/04/12/what-intolerant-buddhist-monks-are-doing-to-sri-lanka.html
first one igot.
Deletehttp://www.tamilnetonline.com/buddhist-oppose-screening-of-tamil-films-in-srilanka/
ඉතින් අපිට පාන්ද? ඔය නිවුස් වල මොනා තිබ්බත් ඒවායින් රජයේ වත් රජයේ වැඩකටයුතු වල තඹ සතේක වෙනසක් වෙන්නේ නැත.
Deleteඔව්වා බලලා ස්වයංවින්දනයක් ගැනීමට පැරා ඇතුළු නාදයට අවශ්යනම් හැක. අපට ගැටලුවක් නැත.
ඔව් ඉතින් හොරකන් කරනවා, මිනි මරවනවා, ඉස්ත්රී ඩූසකයො නිදහස් කරනවා.. ඉඩං ටික 99 අවුරුදු බද්දට තමන්ගෙ උන්ට හරි උන්ගේ රට ඉන්න උන්ට හරි පවරනවා, පාරවල් වලින් කොමිස් ගහනවා, රාජ්ය වියදමෙන් 90% තමන් ගෙ උවමනාවට පාවිච්චි කරනවා, මොකා මොක කීවත් මුන් මෙ ටිකයි තවත් බලු වැඩයි අම්බානකටකරනවා..
Delete/ඉන්දියාවේ ඉන්න කෝටි හතක් දෙමළ වැසියන් තමන්ට රටක් නැති ය කියා නො කියන්නේ ඉන්දියාව ඔවුන්ගේත් රට ලෙස ඔවුන් සලකන නිසා./...
ReplyDeleteපැරාගේ මොලේ තරම මෙයින් පෙනේ. මම හිතන් හිටියේ ඔහුට යම් දැක්මක් ඇතැයි කියායි. නමුත් ඔහු දිගින් දිගටම දෙමල බෙදුම්වාදය වෙනුවෙන් කොන්දේසි විරහිතව කඩේ යාමෙන් හත් පොලේ ගාගෙන ඇත. තමිල්නාඩුව කේන්ද්රීය දෙමලුන් වෙනම රටක් නොයිල්ලන්නේ ඉන්දියාව උන්ගේ රට යැයි පිලි ගන්නා නිසා යැයි මේ හම්පඩ කසිකබල් මාක්ස්වාදියා පවසයි. (සමා වන්ඩ ආමන්ත්රනය සැර වැඩි උනත් මාක්ස්වාදීන්ගේ මුග්ද බව පැවැසිය යුතුයි.) බම්බු!ව උන් වෙනම රටකට නොයන්නේ දිල්ලි පාලනය සතු දැවැන්ත යුධ ශක්තිය හමුවේ උන්ට අලගු තැබීමටවත් බැරි නිසයි. ඉන්දියාවේ බ්රිතාන්යයෙන් නිදහස දිනා ගන්නා සමයේදී තමිල්නඩුව ප්රධන දෙමල ක්රියාකාරීන්ගේ අපේක්ශාව ඉතිහාසය සොයා දැන ගන්නා ලෙස ඉල්ලමි. තමිල්නාඩුව පමනක් නොව නාගලන්තය, අසෑමය, කාශ්මීරය වැනි අදද බෙදුම්වාදී ව්යාපාර පවතින ප්රාන්ත වැඩිය දගලන් නැත්තේ දිල්ලි පාලනය සතු අතිශය දැවන්ත යුධ ශක්තිය නිසාය. කෝටි 6ක ඉන්දීය දෙමලුන් ගේ හදවතින්ම උන්ගේ අපේක්ශාව කුමක් දැයි අසා ගන්නා ලෙස මේ වාමාංශික කේවට්ටයන්ට කියමි. ලෝක ඉතිහාසය, දේශපාලනය තබා අපේ රටේ ඉතිහාසයවත් නොදන්නා (නොදන්නා කමට වඩා සිංහල ඉතිහාසයට වෛර කරන) මෙවැනි වාමාංශිකයන් පසුපස ගාටන උන් ගැන දුක හිතේ. මෙහෙ ඉන්න දෙමලුන්ට ප්රශ්නයක් තියෙනවාම කියමුකෝ. ඉතින් අපිට අලද? අපි ඉන්නේ දෙමලුන්ගේ ප්රශ්න විසදන්ඩද? ඔය විදිහටම උබලා අගයන බටහිර රටවල සුලු ජනවර්ග වල ප්රශ්න උන් විසදනවාද? දෙමල බෙදුම්වාදය ලෙයින් සහ යකඩින් නැවත නැවතත් මර්දනය කල යුතුයි. නන්දිකඩාල් කලපු එකක් නොව දස දහසක් උව නිර්මානය කර සිංහලයාට ජීවත් වීමට ඇති එකම රට ආරක්ශා කල යුතුය.
අනේ ගොනෝ නන්දිකඩාල් හැදුවෙ සිංහලයාට ඇති රෙද්දේ ආදරේකට නෙවෙයි, ප්රභාකරන් ගේ ත්රස්තවාදය තමන්ට මුලු රටම හූරගෙන කන්ඩ බාදාවක් කියලා රාජාපස්සලා හොඳට ගැනලා මැනලා තේරුං ගත්තු නිසා. නැත්තන් මුං මේ රට පුරාම ඉඩං වලට කෙලින්නේ සිංහලයා ගේ අම්මගේ රෙද්ද ප්රවෙසං කරන්න වෙන්න ඇති.
Deleteමෝඩ සට්ටැඹි පොන්නයා..
"Lion Heart" ???
Deleteඅනේ පොන්නයා තෝ දාගනින් "බලු Heart" කියල
Lion Kiyapu de kotinta puka dena ponnayanta ridila wage. pau
Deleteඅද පොර තමයි ඥානසාර තෙර. ඒක තව ටික කලක් තියෙයි. ඊට පස්සෙ තව කෙනෙක් එයි. ඒත් මහින්ද මහත්තයා ඉන්නකන් රජ්ජුරුවෝ එයා විතරයි. ආයේ නාමල් බේබිටවත් එන්න වෙන්නේ නෑ. රටේ ඉදිරියට වෙන්නේ කුමක්ද?, රජයේ ස්ථාවරය කුමක්ද? ඔනෑම දෙයක් ගැන ලොක්කාගේ මතය කුමක්ද කියලා බලාගන්න ඕනම නම්, අක්මැත්තෙන් උනත්, රූපවාහිනි ප්රවෘත්ති, නයි ටී ඇන් ප්රවෘත්ති, විමසුම. දිණමින මුල් පිටුව, බලන්න ඕය මොක නැතත්. හඩ්ඩගෙ ප්රෝගෑම් එක අහන්න. ටෙනියා කැලේ, අද පාක්යසෝතිට කින්ඩිය දැම්මේ.. ඇන් ජී ඕ ... කාක් කාක් කියලා කාක්කෙක් වගේ කෑ ගහලා. ඇඬෙනවා සහෝ...
ReplyDeleteපාක්යසෝති ගැනවත් දන්නැති උබලද බන් දේශපාලනය වෙනස් කරන්ඩ එන්නේ. මහින්ද හොරෙක් නම් පාක්යසෝති කියන්නේ කම්බා හොරෙක් කියලා විතරක් උබට මතක් කරලා දෙන්නම්. දුකයි උබල වගේ අදබාලයෝ ගැන
Deleteරටක තියෙන කුඩා රාජ්ය නොවන සංවිධානයක හොරුන් සිටීම විය හැකි දෙයකි, රා, නො සං හොරු යැයි කවුරුත් කියති, නමුත් ආෂ්චර්යයේ නායකයා හොරෙක් යැයි ඔහුගේ සට්ටැඹියෙක්ම පිළි අරගෙන කොමෙන්ට් දැම්මාම, එයින් තෙරේන්නේ හොරකම නීති ගත කරවා ගෙන ලොකු හොරා ලොකුවට හොරකම් කරද්දී පොඩි හොරු පොඩි හොරකම් කිරීමේ සරළ උවමනාවයි. මෙහි වමක් දකුණක් උඩක් පල්ලක් නැත. දේශපාලන න්යායක් ද නැත. හොරා අපිට අපි හොරා ට..
Deleteඉතින් අනේ හොරුන්ට ප්රසිද්දියේ එලියේ ඉන්න දෙන්නේ. කුදලගෙන ගිහින් දාන එකනේ තියෙන්නේ මහ උළු ගෙදර.... එක කියපු එකා.. උදේ ඉඳන් "බවු බවු " ගානවා ඒකයි දුක.
Delete"අද පාක්යසෝතිට කින්ඩිය දැම්මේ.. ඇන් ජී ඕ ... කාක් කාක් කියලා කාක්කෙක් වගේ කෑ ගහලා. ඇඬෙනවා සහෝ..."
ReplyDeleteඉතින් ඒක ඇත්තනෙ මචන්....
ඉතා හොඳ ලිපියක්. කරුණාකර මෙය රතන හිමියන්ටත් යවන්න. උන්වහන්සේ වැදගත් හාමුදුරුනමක්. මෙම විවේචනය මැදිහත් සිතින් භාරගනීවී .
ReplyDeleteඅතුරලියේ රතන බුද්ධ පුත්රයෙක්ද ?
ReplyDeleteපසුගිය ජූලි 21වැනිදා සීනිගම දෙවොල් දේවාලයේදී හෙළ උරුමයේ අතුරලියේ රතන ඇතුළු පිරිසක් විසින් පොල් ගසා මිරිස් අඹරා 13 ගේ කණ්ඩායම යැයි කියන කණ්ඩායමේ සාමාජිකයන් හා ඔවුන්ගේ පවුල් වල උදවිය නැතිභංගස්ථාන කරන ලෙස යදින ලදී. අපට දැනගැනීමට ලැබුණු පරිදි මෙම 13 කණ්ඩායම මෙසේය. 1. කෘෂි රසායන සමාගම් නියෝජිතයන්-ක්රොප් ලයිෆ් කන්ඩායම 2.අනුර විඡේසේකර-පලිබෝධ නාශක රෙජිස්ට්රාර් 3. ජනිතා ලියනගේ- කැලණිය විශ්ව විද්යාලය 4.බන්දුලසෝම විඡේගුණසේකර-කාර්මික තාකෂණ ආයතනයේ විද්යාගාර ප්රධානී 5.නිමල් දිසානායක-බතලගොඩ වී පර්යේෂණායතනයේ අධ්යකෂ 6.කමල් මාන්කෝට්ටේ-කෘෂිකර්ම අධ්යකෂ ජෙනරාල් 7.කේ. ඊ. කරුණාතිලක- කෘෂිකර්ම ලේකම් 8. ඕ. ඒ. ඉලේපෙරුම-පේරාදෙණිය විශ්වවිද්යාලය 9.උපාලි සමරවීර- පේරාදෙණිය විශ්වවිද්යාලය 10. වික්ටර් අයිවන්-රාවය කර්තෘ 11. හඩ්සන් සමරසිංහ-ගුවන්විදුලි සංස්ථා සභාපති 12. බිමාලි ජයවර්ධන- කැලණිය විශ්වවිද්යාලය 13. සාගරිකා කන්නන්ගර- කැලණිය විශ්වවිද්යාලය.
ඉහත නම් සඳහන් පුද්ගලයන් කෙරෙහි අපට විශේෂ වෛරයක් හෝ ඇල්මක් නැත. නමුත් මතවාදයක් නිසා පුද්ගලයන් සහ ඔවුන්ගේ පවුල් වල දුවා දරුවන් හැඳිගෑවී යන ලෙස කරන මිනීමරු සහගත සිතිවිල්ල අපට අනුමත කල නොහැක. විශේෂයෙන් බෞද්ධ භික්ෂුවක් ලෙස සිවුර දරා අනෙකෙකුට විනාශය පැතිය හැකිද ? අභිධර්මයට අනුව පොල් ගසා මිරිස් අඹරා සාප කරන විට රතානගේ සිතේ පහල වන්නේ අකුසල් සහගත ද්වේශමූල සිත්ය. මෙම අකුසල් සහගත ද්වේශමූල සිත් අපායගාමී වර්ගයට අයත් වෙයි. බුදුන්වහන්සේ දෙසු පරිදි භික්ෂුව විසින් මිතුරාටද, සතුරාටද , සතා සිපාවාටද මෛත්රී කල යුතුය. එම නිසා අතුරලියේ රතනගේ ක්රියාව බුධාගමට උචිත වන්නේ නැත. එය කෝකාලික නිකායේ භික්ෂුවකගේ ක්රියාවට සම කල හැකිය. රතන දේශනාකරන බණ වල හරය ගත විට එය වෛර ප්රකාශන හෙවත් Hate Speech ගණයට අයත් වේ.
රට ජාතිය වෙනුවෙන් අන්තවාදී නොවී , ලාභ සත්කාරයට ගිජු නොවී මැදහත්කාර සිතින් සිංහල බෞද්ධයාගේ අයිතීන් වෙනුවෙන් කටයුතු කල මඩිහේ නාහිමි, දිඹුලාගල හිමි වැනි සංඝ පිතෘවරුන් ගිය මග හැරදමා අන්තවාදී ගමනක් යන අතුරලියේ රතන බුදු මගට ගැනීමට මහානායකවරුන් හෝ කටයුතු කල යුතුය. අතුරලියේ රතන ජනතා මුදලින් කාමභෝගී මන්දිර සාදාගෙන සිංහල බෞද්ධයා මුලා කරගෙන යන මෙම ගමන බුදුදහමට වින කටින්නක් බව පෙන්වා දෙමු. මෑතකදී මාධ්ය විසින් රුවන්වැල්ලේ ඒ සෝභිත නමැති ශ්රමණ ප්රතිරුපකයාගේ කෙරුවාව රටට හෙළි කරනු ලැබිය. රුවන්වැල්ලේ ඒ සෝභිත කෙලසන්නේ ඔහු ලඟට එන තරුණියන්ය. නමුත් රතනලා ජාතියක කොඳු නාරටිය කෙලසමින් සිටිති. එම නිසා රුවන්වැල්ලේ ඒ සෝභිතට වඩා අතුරලියේ රතනගේ අන්තවාදය රටට හානිකරය. තමන්ගේ මතවාදයට එකඟ නැති පුද්ගලයාගේ විනාශය ප්රර්ථනා කරන, ඒ සඳහා මතවාද නිර්මාණය කරන හා අනාගතයේ මිනිසුන් ශාරීරිකව විනාශ කිරීමට අන්තිවාරම සකසන මෙවැනි පුද්ගලයන් වඩාත් ගැළපෙන්නේ හිට්ලර්ගේ තෙවැනි රයිකයටය. රතනලා මේ කරමින් සිටින්නේ කුමක්ද ? ඔවුන්
දායක වෙමින් සිටින්නේ නෝර්වේ වල මහා ඝාතන කළ මිනිසා වැනි අය අනාගතයේ ලංකාවේ නිර්මානය කරන්නට ය.
අතුරලියේ රතන බුද්ධ පුත්රයෙක්ද ? 2 කොටස
ReplyDeleteඅතුරලියේ රතන බුද්ධ පුත්රයෙක්ද යන ලිපිය මගින් ඔහුගේ අන්තවාදී , වෛරී සහ ගෝත්රවාදී දේශපාලනය බුදු දහමට එකඟ නොවන බව පෙන්වා දුන්නෙමු. තමාගේ මතවාදයට විරුද්ධ වන පුද්ගලයාට ලේබල් ඇලවීමට (දේශ ද්රෝහියා, බටහිර කුමන්ත්රණකාරයා , ඩොලර් කාක්කා ) මෙන්ම ඔවුන්ව අනාගතයේ ශාරීරික වශයෙන් විනාශ කිරීමට අවශ්ය අඩිතාලම සැකසෙන මතවාද නිර්මාණය කිරීමද ඔහුගේ අන්තවාදයේ එක පැතිකඩකි. බණ්ඩාරනායක ඝාතනයට පෙර කැලණියේ මාපිටිගම බුද්ධරක්ඛිත නමැති දුසිල් මහණතැන විසින් ද බණ්ඩාරනායකට ලේබල් ඇලවීමද පසුව ඝාතනය කිරීම සඳහා මතවාද නිර්මාණය කිරීමද අවසානයේ තල්දූවේ සෝමාරාම භික්ෂුව බලල් අතක් සේ යොදාගෙන බණ්ඩාරනායක ඝාතනය සිදු කිරීමද මෙහිදී අප සිහිපත් කර ගත යුතය. ඉතිහාසය යලි යලි පුනරුක්තියේ දේ. දේශපාලනමය වශයෙන් අන්තවාදී බෞද්ධ විරෝධී මාවතක යන අතුරලියේ රතන භික්ෂුව පිළිබඳව යම් තීරණයක් ගැනීමට මහානායකවරුන්ට කාලය එළඹ තිබේ. නමුත් කකුළුවා ඇදයට යන නිසා ගෝල බාලයන්ට කෙලින් ගමන් කිරීමට උපදෙස් දීමට ඇති නොහැකියාව ගැනද අප දනිමු. කෙසේ නමුත් අතුරලියේ රතන විසින් සිදු කරන සාසනික විලෝපය තේරුම් ගැනීමට පසුගියදා ඔහු විසින් සිදු කල සීනිගම දේවාලයේ පළි ගැසීම පමණක් ප්රමාණවත් වේ. මේ නයින් බලන කල තම විරුද්ධවාදීන් කෙරෙහි දක්වන වෛරී ප්රතිචාරය අනුව අතුරලියේ රතන සහ මර්වින් සිල්වා වෙනස් වන්නේ ඇඳුමින් පමණි. තව ටික කලකින් අතුරලියේ රතන පිස්තෝලයක්ද ඉනේ ගසාගෙන පිණ්ඩපාතයේ වැඩියාට අප පුදුම විය යුතු නැත.
ධර්ම රජයක් බිහි කරනවා කියමින් මෝඩ උපාසක අම්මලාගේ චන්දයෙන් පාර්ලිමේන්තුවට රිංගු රතනලා වැඩි වශයෙන්ම කලේ උදර පෝෂණය බව කියන්නේ හිරිකිතයෙනි. අතුරලියේ රතන විසින් රාජගිරිය, ඔබේසේකරපුර, ගෝතමී උයනේ "සදහම් සෙවණ" නමින් කාමභෝගී අසපුවක් ඉදිකර තිබේ. එහි ඇතුලත වන ක්රියා ජනතාවගේ ඇස් වලට නොවැටීමට එම මන්දිරයේ "ජාත්යන්තර බෞද්ධ තොරතුරු හා පර්යේෂණ ආයතනය" නමින් බෝඩ් ලෑල්ලක් අටවා තිබේ. නමුත් එහි සිදු වන "ජාත්යන්තර බෞද්ධ තොරතුරු හා පර්යේෂණයක් නම් නැත. ගෝතමී උයනේ ඉතා වටිනා භූමියක, විශාල ඉඩමක සාදවා ඇති සදහම් සෙවණ දකින විට මතකයට නැගෙන්නේ හෝටලයක, නැතිනම් සුපිරි මන්දිරයක හැඩයකි.මෙම මන්දිරයේ තිබෙන නාන කාමර කට්ටල තරුපහේ හෝටල්වල නාන කාමර වල තිබෙන නාන කාමර උපකරණම ය. සෑම කමරයක්ම ම සුඛෝපභෝගී උපකරණ සහිතව සුපිරි මට්ටමින් ඉදිකර තිබේ. බුදුන් වහන්නේ වදාල සැහැල්ලු දිවි පැවතුම වෙනුවට මෙම මන්දිරයේ ඇත්තේ බහුභාණ්ඩික බව සහ කය පිනවන කාම රසයයි. මෙම කාමභෝගී මන්දිරය මහජන මුදලින් ඉදිකළ එකකි. , නිලවශයෙන් දැනට ඒ සඳහා වියදම් කර තිබෙන මුදල රුපියල් මිලියන 130කි. එනම් ලක්ෂ 1300 නොහොත් කෝටි 13 කි. මෙම මුදල් අතුරලියේ රතන ගේ පුද්ගලික ගිණුමේ මුදල් හෝ හෙළ උරුමයේ පක්ෂ අරමුදලින් සොයාගත් මුදල් නොවේ. එයට වියදම් කරන ලද්දේ පාන් කෑල්ලක් සහ හොදි ටිකක් අනුභව කරමින් දහදිය හෙලන මෙරට දුප්පත් මිනිසුන්ගේ මුදල් ය. අසනීපයක රෝහලකට ගිය විට බෙහෙත් වලට ප්රතිපාදන නැති, පොදු ප්රවාහනයට හරි හමන් වාහන නැති දුප්පත් රටක මිනිසුන්ගේ මුදල්ය. කන්නට බොන්නට දෙන්නට වත්කම නැති නිසා ළමුන් ගංගා වලට විසි කරන මව්වරුන් සිටින රටක ජනතා මුදල්ය. ඉදින් මෙවැනි වැඩ බුද්ධාගමට එකඟවේද ? යම් දිනක මෙරට යහපාලනයක් පැමිණි කාලයක මෙම මන්දිරය රජයට පවරාගෙන අනාත ළමුන් සඳහා රක්ෂිත මද්යස්ථානයක් කරන්නේ නම් යටත් පිරිසෙන් එය බුදු මගට එකඟ වේ.