2014-08-12

සහෝදරයින්ගේ සහෝදරකම හා ජේ.ආර්.ලාගේ මොකක්ද එක

පසුගිය දිනවල මගේ සිත් ඇද ගත් තීරු ලිපියක් හා සම්මුඛ සාකච්ඡාවක් සම්බන්ධවයි මෙය ලියන්නේ. මේ ලිපි දෙක එකිනෙකට සම්බන්ධ නැහැ.

හේමන්ත වර්ණකුලසූරියගේ තීරු ලිපියක ඔහු දිග කතාවක් කියනවා. එහි අරමුණ ජේ.ආර්.ගේ ගුණ වැනීමයි.

ආර්.පී. විජේසිරි කියන්නේ 1977 මහ මැතිවණයේදී හාරිස්පත්තුව බහු ආසනයට ස්වාධීනව තරග කර පසුව ශ්‍රී ලංකා නිදහස් පක්ෂයට එක් වූ මන්ත්‍රීවරයෙක්. ඊට පෙර ඔහු එක්සත් ජාතික පක්ෂයේ සිටිමින් ඩඩ්ලිගේ පැත්තේ සිට ජේ.ආර්.ට විරුද්ධව සටන් කළ කෙනෙක්.

මේ ආර්. පී. විජේසිරිට 1977 මහ මැතිවරණයේදී ආසනයක් දිනා ගන්නට හැකි වුණේ ඔහු උඩරට අඩු වරප්‍රසාදිත කුලයක් වූ පන්න දුරාව කුලය නියෝජනය කළ නිසායි.

එක් අවස්ථාවකදී විජේසිරි ප්‍රසිද්ධ රැස්වීමකදී ජේ.ආර්.ට තිත්ත කුණුහරුපෙන් පලු පැලෙන්න බනිනවා. රැස්වීම වාර්තා කළ පොලිස් නිලධාරියා මෙම කතාව පටිගත කර ගනිමින් වාර්තා කර ගන්නවා. පසුව විජේසිරිට විරුද්ධව මහනුවර මහාධිකරණයේ නඩුවක් ගොනු කරනවා ජනාධිපතිට අපහාස කිරීම සම්බන්ධව.

විජේසිරි වෙනුවෙන් පෙනී සිටින්න නීතිඥයකු පවා සොයා ගත නො හැකිව සිටියදී ඔහු වෙනුවෙන් පෙනී සිටින දැන් ජනාධිපතිගේ නීති උපදේශක ඩී. එස්. විජේසිංහ නීති තර්කයක් ගෙන එනවා, අපහාසයේ වින්දිතයා විසින් කරන ලද පැමිණිල්ලක් නොමැතිව අපහාස නීතිය යටතේ නඩුවක් පවරන්නට බැරි ය කියා. මෙම තර්කය මහාධිකරණය විසින් ප්‍රතික්ෂේප කළත්, පසුව අභියාචනාධිකරණය එය පිළි ගන්නවා. විජේසිරි නඩුවෙන් නිදහස් වෙනවා.

නීතිපති දෙපාර්තමේන්තුව අභියාචනාධිකරණ තීන්දුවට එරෙහිව ශ්‍රේෂ්ඨාධිකරණයේ අභියාචනා කරන්න හදද්දී ජේ. ආර්.ගේ ඉල්ලීම පිට එය නතර කරනවා. අක්කෝස සූත්‍රය උපුටා දක්වමින් ජේ. ආර්. කියන්නේ විජේසිරි තමන්ට කළ අපහාසය ඔහුට ම ආපසු යනු ඇති බවයි.

පසු කාලෙක ශ්‍රී ලංකා නිදහස් පක්ෂයේ කෘත්‍යාධිකාරී සභාවෙදී අනුර බංඩාරනායක විජේසිරිගේ කුලය මතක් කර ඔහුට අපහාස කරනවා. හාරිස්පත්තුව ආසනයෙන් හා ශ්‍රී ලංකා නිදහස් පක්ෂයෙන් ඉල්ලා අස් වන විජේසිරි පසුව කුණ්ඩසාලේ අතුරු මැතිවරණයට තරග කරන්නේ එක්සත් ජාතික පක්ෂයෙන්. වැඩේ කියන්නේ ඒ සඳහා ඔහුට ආරාධනා කරන්නේ ජේ.ආර්. වීමයි.

මේ මැතිවරණයේදී විජේසිරිගේ ප්‍රතිවාදියා වුණේ එවකට තරුණ දේශපාලන නායකයකු වූ දි.මු. ජයරත්නයි. ඡන්දය පරදින්නට යන බව දැනුණු විජේසිරි ජේ. ආර්.ගෙන් ඉල්ලා සිටිනවා රැස්වීම් කීපයක් අමතන්නැයි කියා. ජේ. ආර්. කුණ්ඩසාලේ දවස් කීපයක් රැඳෙමින් රැස්වීම් අමතනවා. කවුරු වෙනුවෙන් ද? තමන්ට තිත්ත කතාවෙන් බැන වැදුණු විජේසිරි වෙනුවෙන්. අවසානයේදී විජේසිරි විශිෂ්ට අන්දමින් කුණුඩසාලයේ අතුරු මැතිවරණය දිනනවා.

දෙවෙනි අදහස ලයනල් බෝපගේ ගේ සම්මුඛ සාකච්ඡාවක තිබුණු එකක්. ඔහු කියන පරිදි ධනේශ්වර දේශපාලකයන්ට අර ජේ.ආර්.ලාට විජේසිරිලාට වගේ සමගි වෙන්නට තිබුණු හැකියාව වාමාංශිකයන්ට නැහැ.

ඔහු පෙන්වා දෙන පරිදි ලෝකයේ ම වගේ වාමාංශිකයන්ගේ පරම සතුරන් වන්නේ තමන් සමග සිට වෙන් වී ගිය අයයි. මේ සතුරුකම කෙතරම් ද කියනවා නම්, වාමාංශිකයන්ගේ පංති සතුරා සමග තිබෙන සතුරුකමට වඩා තමන් ළඟ සිට වෙන් වී ගිය අය සමග තිබෙන සතුරුකම ප්‍රබලයි.

මෙය හරිම විපරීත තත්වයක්. කලක් අමුඩෙයි පුකයි වගේ හිටපු සහෝදරයින් පසුව පෙනෙන්නේ නයාට අඳුකොළ වගෙයි. කතා කරන්නේ නැහැ. මූණ බලන්නේ නැහැ. දැක්කාම දත් මිටි කනවා. මරලා හිරේ යන්න තිබෙන බය නිසා ඉවසනවා.  නැතිනම් මාළු කනවා.

උදාහරණ හැටියට බාහුට වාසු වගේ. විජේ ඩයස්ට සුචරිත ගම්ලත් වගේ. ටිල්වින්ට විමල් වගේ. විමල්ට උදය කුමාර වගේ. දීප්තිට නිර්මාල් වගේ. ජවිපෙට පෙරටුගාමී පක්ෂය වගේ.

මෙහිදී මුලින් කියවෙන නම් තිබෙන අයට වඩා දෙවනුවට කියවෙන නම් තිබෙන අය මේ වෛරී ලක්ෂණය පෙන්වන්නේ අඩුවෙන්. එත් ඔවුන්ගේත් පැවැත්ම රඳා පවතින්නේ මුලින් නම සඳහන් කළ පාර්ශ්වය මත ම තමයි.

මේ හා සමාන තවත් මිනිස් ලක්ෂණයක් වන්නේ යාළු වෙලා ඉඳලා තරහා වෙන පෙම්වතුන් එකිනෙකාට වෛර කිරීමයි.

ඒත්, මිනිස්සු සංස්කෘතිකමය වශයෙන් දියුණු වන විට එකිනෙකා මත බලය පැතිරවීම වෙනුවට සාධාරණත්වය මත පදනම් වූ නිදහස් මිනිස් සම්බන්ධකම් වඩා වැදගත් බව තේරුම් ගන්නවා. එතකොට එක්ව ඉන්න බැරිව වෙන් වූ සගයන් සමග සම්බන්ධය ප්‍රතිඅර්ථකථනය කර ගන්න පුළුවන්.

සාමාන්‍ය මිනිස්සුන්ට කර ගන්නට පුළුවන් මේ දෙය වාමාංශිකයන්ට කරගන්න බැරි ඇයි? ඔවුන් අසාංස්කෘතික නිසා ද? තමන් ඉතිහාසය විසින් බිහි කරන ලද යුග පුරුෂයන් යයි සිතීමත් මේ අසාංස්කෘතිකකමේ ම ලක්ෂණයක්.

මම ශාස්තෘෘ නවකතාවේ මෙය හැඳින්වූයේ සමාජ භින්නෝන්මාදයක් ලෙසයි.

මේ ලිපිය වෙන අයත් එක්කත් බෙදා ගන්න. උපුටා ගන්නවා නම් ‍මෙතැනින් ගත් බව කියන්න

ඔබගේ අදහස් අපි මහත් සේ අගයමු. නිර්නාමිකව හෝ අදහස් පළ කිරීමට අවස්ථාව ලබා දී තිබෙන්නේ එම නිසා ය. එහෙත්, එය අපහරණය නො කිරීම ඔබ‍ගේ වගකීමකි. අසභ්‍ය යයි සාමාන්‍ය ව්‍යවහාරයේ පිළි ගැනෙන වචන සම්බන්ධයෙන් සදාචාරවාදී නො වන මුත්, අනුන්ට අපහාස කිරීම සඳහා එවැනි වදන් භාවිතා කර තිබෙන අවස්ථාවලදී ඒවා ඉවත් කිරීමට සිදු වන බව කරුණාවෙන් සලකන්න. එසේම, නීතිමය ගැටලු මතු කරන අදහස් පළ කිරීම් ද ඉවත් කරනු ලැබේ. අදහස් පළ කිරීම සම්බන්ධ කාරණාවලදී සංස්කාරක වගකීම් සමග සහයෝගයෙන් කටයුතු කිරීම බලාපොරොත්තු වෙමු. Read in English blog.parakum.com