හාමුදුරුවන්ට බයට හෝ වැඩ බැරි දාසලා, වතීලා ගැන අනුකම්පාවට හෝ ගුරු පත්වීම් දීම හෙවත් අනාගත පරම්පරාවලට කෙළවීම

(2011 ජනවාරි 27, W3Lankaසම්බුද්ධ ජයන්තියට හෙවත් බුද්ධත්වයෙන් වසර 2600ක් සපිරෙන්න කලින් දහම් පාසල් ධර්මාචාර්ය විභාගය සමත් අයට රජයේ ගුරු පත්වීම් ලබා දීමට රජය කටයුතු කරන්නේ නැතිනම් සමස්‌ත ලංකා ශාසනාරක්‍ෂක බල මණ්‌ඩලයේ සියලුම හිමිවරුන් තනතුරුවලින් ඉල්ලා අස්‌ වන බව සමස්‌ත ලංකා ශාසනාරක්‍ෂක මණ්‌ඩලයේ ලේඛකාධිකාරී පූජ්‍ය ගෝනදූවේ ගුණානන්ද හිමි දෙසැම්බර් 27 දා ත්‍රිකුණාමලය විද්‍යාලෝක ජාතික පාසලේ අස්‌ගිරි පාර්ශ්වයේ මහානායක උඩුගම බුද්ධරක්‌ඛිත මහනායක හිමියන්ගේ ප්‍රධානත්වයෙන් පැවැති දහම් පාසල් සිසු ඇගයීම් උත්සවයකදී අනතුරු ඇඟවූ බව ඒ දිනවල පුවත්පත්වල වාර්තා වුණා.


මෙම උත්සවයේ ප්‍රධාන ආරාධිත අමුත්තා ලෙස අගමැති හා බුද්ධශාසන ඇමැති දී. මූ. ජයරත්න මහතා සහභාගි වීමට නියමිතව තිබුණත් අයහපත් කාලගුණික තත්ත්වය නිසා ඔහු නොපැමිණි බව වාර්තා වේ. ආවා නම් මේ තර්ජනය අසාගෙන ගොස් ජනාධිපතිතුමන්ගේ කණේ තබන්නට අවස්ථාව තිබිණි. 


කොහොම ද බුදුන් බුද්ධත්වය ලබා වසර 2600ක් පිරීම නිමිත්තෙන් අපේ සංඝයා වහන්සේ ඉදිරිපත් කරන ඉල්ලීම්!


තැනින් තැන සැරිසරමින් බහුජනයාගේ හිත සුව පිණිස කටයුතු කරන්නැයි සංඝයාට උපදෙස් දුන් බුදුන් දෙසූ ධර්මය ඉගැන්වීම වුණත් මෙම පාරිභෝගික සමාජයේ පිං පිණිස හෝ සේවාවක් ලෙස හෝ කරනු ඇතැයි බලාපොරොත්තු විය නො හැකි ය. කිසිවෙක් අත ලෙව කන්න බලාගෙන මී කඩන්නේ නැත. 


අනෙක මුළු ලංකාවේ ම සිටින සියලු වැඩ බැරි දාසලා බලාපොරොත්තු වන්නේ ගුරු වෘත්තියයි. ඉගෙන ගන්නට නො දන්නවා වුණාට අපේ අය උගන්නන්න දනිති. සියයට පනහකට වඩා ළමයි සාමාන්‍ය පෙළ ගණිතය, විද්‍යාව, ඉංග්‍රීසි වැනි විෂයන් අසමත් වුණා ම මොක ද? අකුරු ලියන්න, කියවන්න බැරි ළමයි පාසල්වලින් පිට වුණා ම මොක ද? පාසල් ළමා අයිතිවාසිකම් උල්ලංඝනයේ තෝතැනි වුණා ම මොක ද?


අද කාලේ ඇතැම් හෝ බොහෝ හෝ තරුණ තරුණියන් දහම් පාසල්වල උගන්වන්නේ අහම්බෙන් හෝ දහම් පාසල් ගුරුවරුන්ට ගුරු පත්වීම් දුන්නොත් ඒකත් ගන්න පුළුවන් නිසායි.  ධර්මාචාර්ය, බෞද්ධාචාර්ය වැනි විභාග පවත්වාගෙන යාම ම ප්‍රශ්නයක් වෙලා. ඒවා ලියන්න මහන්සි වුණාට එයින් රැකියා නො ලැබෙන නිසා. 


ලංකාවේ අධ්‍යාපනයට උපරිමයෙන් ම කෙළෙව්වේ ආර්. ප්‍රේමදාසයි. ඒ 1989දී අභ්‍යාසලාභී ගුරු පත්වීම් දීම සඳහා අනුගමනය කළ ක්‍රමවේදයෙනි. රෙස්ට් හවුස් පත්වීම් හා කැකිරි පිපිඤ්ඤා පත්වීම් වැනි ඒවා කලිනුත් තිබුණත්, ප්‍රේමදාස‍ ඒ සියල්ල අභිභවන්නට සමත් වුණේ රු. 999 ගණනේ (පඩිය ගන්න අලවපු මුද්දරයට රුපියලක් කැපුණා) වැටුප් ගෙවන පත්වීම් අති විශාල සංඛ්‍යාවක් දීමෙනුයි.


ඇතැමුන්ට ගුරු පත්වීම් දුන්නේ එමගින් ජනසවිය කපා දැමිය හැකි නිසා ය. ස්වේච්ඡාවෙන් වැඩ කළා ය කියලා බොරු කී විශාල පිරිසකටත් එය සුදුසුකම ලෙස සලකා ගුරු පත්වීම් දුන්නා. එදා සිට පාසල්වල 'ස්වේච්ඡා කරන්න' කට්ටිය පොර කනවා. මොකද ටික කලකින් ස්වේච්ඡා අය ස්ථිර කරන නිසා. මාර 'ස්වේච්ඡා!' ප්‍රේමදාස නිසා මේ වචනවල අර්ථය පවා වෙනස් වෙලා. 


ඒ කාලයේ සංගීත, නැටුම් ආදී පත්වීම් ලැබුණු අය උපක් තෙකට සිංදුවක් නො කියපු, නටපු නැති අය. කොහොම හරි බඳවා ගත්ත මේ ගුරුවරුන් පුහුණු කරන්න හෝ ආණ්ඩුවට වැඩ පිළිවෙලක් තිබුණේ නැහැ. මේ 25,000ක් අභ්‍යාසලාභී ගුරුවරු බඳවා ගන්න ගුරු විද්‍යාල තිබුණෙත් නැහැ. ඒ වගේ ම මේ අතරින් විශාල පිරිසකට සාමාන්‍ය පෙළ ගණිතය අසමත් වීම වැනි හේතු නිසා ගුරු විද්‍යාලවලට යන්න සුදුසුකම් තිබුණෙත් නැහැ. අන්තිමට ඔවුන්ව පුහුණු කළේ දුරස්ථ ක්‍රමයකට. ඒ ඒ ප්‍රදේශවල සිටි ටිකක් පරණ ගුරුවරු තමයි මේ අයට ඉගැන්වූයේ. 


වසර විස්සක් විතර යනකොට පිළි ගන්නවාද, දැන් මේ අභ්‍යාසලාභී ගුරුවරු තමයි අධ්‍යාපන දෙපාර්තමේන්තුවේ කෙළිකාරයෝ. අර පරණ ක්‍රමවේදය ම පාවිච්චි කරලා මේ අයගෙන් ඇතැමෙක් ස්වේච්ඡාවන් වැඩ බැලූ පදනමින් විදුහල්පති වෙලා. සමහරු අධ්‍යාපන අධ්‍යක්ෂවරු.


මේ අභ්‍යාසලාභී ගුරු පරපුර විසින් ලංකාවේ අනාගතය සම්බන්ධයෙන් කරන ලද අනර්ථය සුළු පටු එකක් නො වේ ය කියා අප කියන්නේ ඒ අතරත් හොඳ ගුරුවරු සිටියා ය කියන එකත් සඳහන් කරමින්. 


තර්ජනවලට බියේ හෝ ගෙවල්වලට වෙලා නිකම් ඉන්න වැඩ බැරි දාසලාට, වතීලාට මොකක් හෝ කර ගන්නට ගුරු පත්වීම් දීම රජය වහා ම නතර කළ යුතුයි. 


Bookmark and Share
Bookmark, remember easily and come again  www.w3lanka.com

Comments

  1. මේක නම් සහතික ඇත්ත.

    කොහොමත් මේ අවස්ථාවේදී හාමුදුරුවන්ගේ බලය ක්‍රමයෙන් පිරිහෙමින් තියෙන්නේ. මේකත් ඊට එකතුවක් වේවි.

    පහුගිය මාස කිහිපය බෞද්ධ තලිබාන් වාදයක් බිහි කරන්න ඇතැමුන් ගත් උත්සාහයෙන් ලංකාව ටිකක් ඈත් වුනු කාලයක්.

    ReplyDelete
  2. ඕය ගුරු තනතුරට කියන්නේ 'කිලෝගුරු' කියලයි.මොකද පඩිය 1'000 යි.

    ReplyDelete
  3. වැඩ බැරි දාසලා, වතීලා ඒ ජාතියෙම වැඩ බැරි ටාසන්ලාට චන්දෙ දීලා පාර්ලිමේන්තුවට යවන්නෙ ඕවා කරගන්න තමයි. ඒක නවත්වන්න කියන එක වැරදියි

    ReplyDelete
  4. Meka amuma amu gon tharkayak..Hamuduruwaru hari..Dahampasal darmachara wibagaya kiyanne koytharam bererum wibagayakda kiyana ekath meka liyapu manussaya nodannawa wenna puluwan..Samaharawita wessakatawath daham pasalakata nogihin ethi..Daham pasal wala sebe lesa wibaga samath guruwarunge hekiyawan gena daham pasalakatama gihin iganagaththoth yahapath..Me ayata pathweem labadeema wenuwen Hamuduruwaru itha usas deyak karala thiyanawa..Ewa thamay wiya yuththe..Meka patan aran thiyenne eka thanakin..Iwara karanne premadasagen..Me rate minissunta hemadama nikan kanna deela be..Rekiya laba diya yuthuuy..Ada karana pathweem ha eda karapu pathweem athara loku wenasak thiyanawa..Adyapana shethraya gena kisima denum therumak, a wagema daham pasal gena kisima 6 k 4k nodena me wage dewal noliyana eka thmay hoda..

    ReplyDelete
  5. .....අද කාලේ ඇතැම් හෝ බොහෝ හෝ තරුණ තරුණියන් දහම් පාසල්වල උගන්වන්නේ අහම්බෙන් හෝ දහම් පාසල් ගුරුවරුන්ට ගුරු පත්වීම් දුන්නොත් ඒකත් ගන්න පුළුවන් නිසායි......

    සමාවෙන්න. මේ කථාව මම කොහෙත්ම පිළිනොගන්නා කාරණාවකි. ඒ මම අවුරුදු 15 ක් පුරා දහම් පාසල් ගුරුවරයෙක් ව සිටින නිසාය. අපට අවුරුදු 3 කට පෙර සිට වසරකට රුපියල් 2000 ක් දුන් නමුත් බොහෝ දහම්පාසල් ගුරුවරුන් (මගේ දහම් පාසලේ නම් සියලුම ගුරුවරු) නැවත එය දහම්පාසලේ ප්‍රයෝජනයටම භාවිතා කරන බව මම හොඳින් දන්නා කරුණකි. නමුත් ඔබ කියන පරිදි කටයුතු කරන එකෙක් හෝ දෙන්නෙක් ඇති. එහෙත් ඒ ඇතැම් හෝ බොහෝ නම් නොවේ.

    ReplyDelete
  6. me
    liyana kiyana aya issella mamathvaya atha eriya uthui,nethnam horage ammagen pena ehuva venava,me kiyana eka kiyanne ekkenekuta ,dennekuta neve ,poduve ithama hoda niveradi kramayakata badava geneem karapuvahama,ratema,janathavage slli ahaka noyanava sema,labala paramparava,nisi adyapanayak nolath ayagen adyapanaya labala jeevethe armbayama vinasa nokaraganeeviyey sithamu.,minissu katha karanna bayayi, pansalata viruddava ,mamath hoda buddayek ,mamath darmacharye dakvama daham pasal giya, api dekka daham pasale vena deval , pansl vala vena deval, e vagema kiloguru path veem valin sisunta vena asadaranayath sehena kalayak sita dakimin innava,lajjay kiyanna vasara muladi,vasara agadi, kiloguru puuja ematay lamayinta , bohovita saree , raththaran me athara venava,nodena lamaya daksha unath kon karala danava,samahara vita lamayage jeevithayama ivaray,Daham pasal valatathpath veem deemata hamuduruvaru medihath nuunata kamak nehe,mokada boho pansal vala venade gena katha karanna mamanam baya nehe,pansal vala 99/. ma thiyenne duracharaya, lingika suurakema , meva nehe kiyala kavuru hari kiyanavanam,pansal vala namath ekka kathakarannam, thava kenek kiyala thibuna,eda badavagaththa kramayay adakramayay, venas kiyala, nehe mole uda idagaththahama ehema penava ethi, hemadama ekama kramaya thamay podi udaharana dekak dennam, paribogika emathige adyapana sudusukama balalada paathkarala thiyenne ,hejin givisumata vagakivayuthu asanthada mel ta o/l vath thiyanavada, me kramaya hadanne sochchamak janathavata veesikarala bahutharayak suurakanna, ebavin mamathvaya atha hera sadaranava balanna purudu vemu.

    ReplyDelete

Post a Comment

මාතෘකාවට අදාළ නැති හා වෛරී අදහස් ඉවත් කිරීමට ඉඩ ඇති බව කරුණාවෙන් සලකන්න.

Popular posts from this blog

තේරවිලි: සුපුන් සඳක් ඇත. මැදින් හිලක් ඇත.

පාසල් අධ්‍යාපනය ගැන කතා තුනක්

හමුදා කුමන්ත්‍රණ ගැන ලෝකෙට දුරකථනයෙන් කිව්වෙ බීලා වෙන්න ඇති -ෆොන්සේකා