අම්මලාත් විකුණන ෆේස්බුක් පුතාලා

ෆේස්බුක්හි මගේ නමින් පවත්වාගෙන යන ප්‍රොෆයිලය  මම භාවිතා කරන්නේ මගේ ලිපි මාකට් කරන්නයි. ඒ අතර ඉඳහිට මගේ අදහස්, කවි, ජීවිතය ආදියත් බෙදා ගන්නට එය භාවිතා කරනවා. 

මට එන යහළු ඉල්ලීම් පිළිගනිද්දී මම සලකා බලන්නේ කාරණා කීපයක් පමණයි. ඉල්ලීම එවන්නා එම ඉල්ලීම එවන්නේ පිළිගතහැකි පුද්ගල නමකින් ද, මගේ මිතුරන් අතර එම පුද්ගලයාට මිතුරන් සිටිනවා ද, නැතිනම් ඔහු මා හඳුනන අයෙක් ද යන කරුණු විතරයි. 

මගේ පැරණි මිතුරන් විශාල පිරිසක් මට ෆේස්බුක්හි නැවත හමු වුණා. එය ඉතා මිහිරි අත්දැකීම් රැසක් මට සමීප කළා. 

මා සමග චැට් කරන අය අතර ඇතැමෙක් සමරිසියෝයි. මම සමරිසි විරෝධියෙක් නෙමෙයි. එ් වගේ ම සමරිසි ලෝලියකුත් නොවෙයි. ඇතැම් ආක්‍රමණශීලී සමරිසියන් ඉවත් කර දැමුවත්, තවත් බොහෝ අය තවමත් මගේ මිතුරන් අතර ඉන්නවා. 

යහළු ඉල්ලීම් එවන පිරිස් අතර මා දැක තිබෙන තවත් සුවිශේෂ පිරිසක් තමයි, විවිධ වයස්වල කාන්තාවන් ලෙස පෙනී සිටින පිරිමි. 

මම මෙවැනි අය සමග චැට් කර තිබෙනවා. ඇතැමෙක් උත්සාහ කරන්නේ අනෙකා බයිට් කරන්න. තවත් ඇතැමෙක් උත්සාහ කරන්නේ සල්ලි කීයක් හෝ කඩා ගන්න. ඇතැමෙක් එසේ හැසිරෙන්නේ කිසියම් මානසික උවමනාවක් නිසා වෙන්න ඇති. 

පසුගිය දිනෙක මෙසේ මා සමග චැට් කළ පුද්ගලයකුගෙන් මම ඇහුවා ඔබ පෙනී සිටින්නේ ඔබගේ අම්මාගේ නම හා පිංතූරය සහිත ප්‍රොෆයිල් එකක් හදාගෙන නේ ද කියලා. එසැණින් ඒ චැට් කිරීම අවසන් වුණා. 

පසුගිය දිනෙක මා අත්විඳි එක්තරා සිද්ධියක් නිසා දැඩි කම්පනයක් ඇති වුණා. කතාව මෙහෙමයි:

දිගු කලක සිට මා සමග සම්බන්ධකම් පවත්වන පැරණි මිතුරෙක් ඉන්නවා. මේ වන විට ඔහු ඉන්නේ විදේශගතවයි. ඔහුගේ බිරිඳත් මගේ මිතුරියක්. ඇයගේ නමින් ද ෆෙස්බුක් ගිනුමක් තිබුණා.

ඔවුන්ට නව යොවුන් විය පියමං කළ පුතෙක් ඉන්නවා. මේ පුතාගේ ගැටලුවක් සම්බන්ධයෙන් වරක් මගේ මිතුරිය මා සමග එම ගිනුමෙන් චැට් කළා. දුරකතනයෙන් ද කතා කළා. ඇය එතරම් අන්තර්ජාලය හා පරිගණක ගැන දැනුමක් ඇති අයෙක් නෙමෙයි. 

පසුගිය කාලේ මගේ ඇසක ශල්‍යකර්මයක් නිසා මම දින කීපයක් ගෙදර සිටියා. සතියේ දවසක උදේ එක පාරට ම මේ මිතුරියගෙන් චැට් බොක්ස් එකක් විවෘත වුණා. 

Hi

Hello!

Mokada karanne?

Mama me dawaswala asaneepen gedara inne.

Haha. Math thaniyama gedara inne.

මට ඒ උත්තරේ ඇල්ලුවෙ නැහැ. මං මාතෘකාව වෙනස් කරන්නත් එක්ක මෙහෙම ඇහුවා.

Putha dan mokada karanne?

මං එහෙම ඇහුවෙ අපි අන්තිමට කතා කළේ මේ කොල්ලගේ ප්‍රශ්නයක් නිසායි. මටත් එක පාරට ම පත්තු වුණේ නැහැ, මේ ෆේස්බුක් ගිනුම පාවිච්චි කරන්නේ ඌ ය කියලා. 

එතනින් චැට් කිරිල්ල ඉවරයි. මට එතකොටයි වැඩේ හරියට ම තේරුණේ. ටික වෙලාවකින් බලනකොට ඒ ගිනුම වහලා ම දාලා. 

මේ ගැන මොකක් කරන්න ද කියලා මම දෙතුන් දෙනෙක් එක්ක කතා කළා. ඒත්, මං ඒ ගැන යාළුවාට කියන්න ගියේ නැහැ. මොකද ඒ වන විටත් මේ කොලුවා යම් යම් ගැටලු ඇති කරලායි තිබුණේ. දරු පෙම නිසා ඒ ගැටලුවලදි මගෙන් උපදෙස් ගත්තාට ඒවා ක්‍රියාත්මක කරන බවක් මට පෙනුණෙ නැහැ. 

මේ කොල්ලා ඉපදෙන්න කලින් ඉඳන් අපි යාලුවෝ. උගෙ ආච්චිට හාල් ගරන්න මගේ යාලුවා කාලෙකින් කතා කළේ නැහැ. මටත් කතා කරන්න හිතෙන්නේ නැහැ.  

තමන්ගේ අම්මාත් විකුණන ෆේස්බුක් පරම්පරාවක් ලංකාවේ නිර්මානය වෙමින් ඉන්නා බව කියන්නයි මේ ටික ලිව්වේ. 

මේ ලිපිය වෙන අයත් එක්කත් බෙදා ගන්න. උපුටා ගන්නවා නම් ‍මෙතැනින් ගත් බව කියන්න.

ඔබගේ අදහස් අපි මහත් සේ අගයමු. නිර්නාමිකව හෝ අදහස් පළ කිරීමට අවස්ථාව ලබා දී තිබෙන්නේ එම නිසා ය. එහෙත්, එය අපහරණය නො කිරීම ඔබ‍ගේ වගකීමකි. අසභ්‍ය යයි සාමාන්‍ය ව්‍යවහාරයේ පිළි ගැනෙන වචන සම්බන්ධයෙන් සදාචාරවාදී නො වන මුත්, අනුන්ට අපහාස කිරීම සඳහා එවැනි වදන් භාවිතා කර තිබෙන අවස්ථාවලදී ඒවා ඉවත් කිරීමට සිදු වන බව කරුණාවෙන් සලකන්න. එසේම, නීතිමය ගැටලු මතු කරන අදහස් පළ කිරීම් ද ඉවත් කරනු ලැබේ. අදහස් පළ කිරීම සම්බන්ධ කාරණාවලදී සංස්කාරක වගකීම් සමග සහයෝගයෙන් කටයුතු කිරීම බලාපොරොත්තු වෙමු.

Comments

  1. අම්මා පමනක් නොව තමන්ගේ සහෝදරයින්, සහෝදරියන්, බිරින්දෑවරු මෙන්ම දූ පුතුන් ද විකුනන ෆේස්බුක් වන්චකයින් සිටිය හැකිය. ප්‍රවේසමෙන්.

    ReplyDelete
  2. මමනම් හිතන්නේ මහත් ලිංගික පීඩනයක් තියෙන පරපුරක් මේ රටේ බිහිවෙනවා... මොවුම් අන්තර්ජාලයෙන් අසභ්‍ය චිත්‍රපට බලනවා ( ඒකේ ලොකු වරදක් මම දකින්නෑ, මමත් අවුම් 14 ඉදන් බැලුවා, ඉස්සර වල් පත්තරවලින් ගත්තෙන් මේ ආතල්ම තමා) නමුත් එතැනින් එහාට විරුද්ද ලිංගික ඇසුර අත්විදීම අඩුයි... බටහිර රටවලනම් මේ පීඩනය යහපත් විදිහට සමනය කරගන්න Teen hangouts, prom parties, sleepovers තියෙනවා... නමුත් මේ රටේ අවු. 20 ‍යනකම්වත් ලිංගිකත්වය බලෙන් හිරකරන්න හදනවා..
    ඉතින් 15-20 වයස්වල උන් ඉන්නෙ හරි සෙක්ස් ඇරියස් එකකින්

    ReplyDelete

Post a Comment

මාතෘකාවට අදාළ නැති හා වෛරී අදහස් ඉවත් කිරීමට ඉඩ ඇති බව කරුණාවෙන් සලකන්න.

Popular posts from this blog

තේරවිලි: සුපුන් සඳක් ඇත. මැදින් හිලක් ඇත.

පාසල් අධ්‍යාපනය ගැන කතා තුනක්

හමුදා කුමන්ත්‍රණ ගැන ලෝකෙට දුරකථනයෙන් කිව්වෙ බීලා වෙන්න ඇති -ෆොන්සේකා