ගුනදාස අමරසේකර අරුණලු දකින්නේ කවදාද?
ගුනදාස අමරසේකර ලංකාවේ විශිෂ්ටම නවකතාකරුවන් අතරින් කෙනෙකුබවට තර්කයක් නැත.
ලේඛකයා යනු කවරෙක්ද? ඔහු තවත් එක් වෘත්තිකයකු පමණි. ඔහු අනිවාර්යයෙන්ම මානව හිතවාදියකු, යථාර්ථවාදියකු, ප්රගතිශීලියකු විය යුතු නැත.
විශිෂ්ට ලේඛකයකුට කෙතරම් වර්ගවාදියකු, ප්රතිගාමියකු හා මානව පමණක් නොව ඉතිහාස විරෝධියකු පවා වීමට පුළුවන්ද යන්නට නිදසුනකි, ගුනදාස අමරසේකර.
අමරසේකරට වතුර කොරහේත් ඇමරිකන්, බටහිර හා කොටි කුමන්ත්රණ පෙනීම ඔහුගේ සමාජ න්නෝන්මාදයේ දීර්ඝකාලීන රෝග ලක්ෂණයකි. ජාතිවාදය යනු ලංකාවේ බොහෝ සිංහල, දෙමළ මිනිසුන්ගේ පොදු රෝගයක් බැවින් එය එතරම්ම අසාමාන්ය නැත. ඒ නිසා ගුනදාස අමරසේකරගේ ජාතිවාදී අදහස් පවා යම් පමණකට ඉවසිය හැකිව තිබිණි.
එහෙත්, මේ විශිෂ්ට මිනිසා දැන් කොන්දේසි විරහිතවම ආණ්ඩුව විසින් දෙනු ලබන ඕනෑම අසූචි බාල්දියකට කරගැසීමට සූදානම්වීම ඇත්තෙන්ම ගුනදාස අමරසේකර යන නමටද කැළලකි. ගුනදාස අමරසේකරට තමා කැමතිනම් ජාතිවාදියකු, ඉතිහාස විරෝධියකු වීමට අයිතියක් ඇත. දීනයකු, බැලයකු වීමට වුව හැකිය.
ඒත්, මෙතරම්ම ලජ්ජා විරහිතව?
කුමන මතයක් ප්රකාශ කරමින් වුව හෝ කතාකරුවකු ලෙස සිටියයුතු මේ මහළු මිනිසා පුවත්පත්සාකච්ඡා කතාකරුවකු බවට පත් කරන ගැරඬියා පවා දරණුවට තබා වළං බාන මිනිසුන් කරන්නේ තමන්ගේ මෙන් නොවූ වටිනා කාලයක්, ශ්රමයක් නාස්ති කරදැමීමයි.
මෙහෙම ලියන්නට හේතු වුණ ප්රවෘත්ති මාලාවක් අතරින් එකක් මෙන්න.
මේ ලිපිය වෙන අයත් එක්කත් බෙදා ගන්න. උපුටා ගන්නවා නම් මෙතැනින් ගත් බව කියන්න
ලේඛකයා යනු කවරෙක්ද? ඔහු තවත් එක් වෘත්තිකයකු පමණි. ඔහු අනිවාර්යයෙන්ම මානව හිතවාදියකු, යථාර්ථවාදියකු, ප්රගතිශීලියකු විය යුතු නැත.
විශිෂ්ට ලේඛකයකුට කෙතරම් වර්ගවාදියකු, ප්රතිගාමියකු හා මානව පමණක් නොව ඉතිහාස විරෝධියකු පවා වීමට පුළුවන්ද යන්නට නිදසුනකි, ගුනදාස අමරසේකර.
අමරසේකරට වතුර කොරහේත් ඇමරිකන්, බටහිර හා කොටි කුමන්ත්රණ පෙනීම ඔහුගේ සමාජ න්නෝන්මාදයේ දීර්ඝකාලීන රෝග ලක්ෂණයකි. ජාතිවාදය යනු ලංකාවේ බොහෝ සිංහල, දෙමළ මිනිසුන්ගේ පොදු රෝගයක් බැවින් එය එතරම්ම අසාමාන්ය නැත. ඒ නිසා ගුනදාස අමරසේකරගේ ජාතිවාදී අදහස් පවා යම් පමණකට ඉවසිය හැකිව තිබිණි.
එහෙත්, මේ විශිෂ්ට මිනිසා දැන් කොන්දේසි විරහිතවම ආණ්ඩුව විසින් දෙනු ලබන ඕනෑම අසූචි බාල්දියකට කරගැසීමට සූදානම්වීම ඇත්තෙන්ම ගුනදාස අමරසේකර යන නමටද කැළලකි. ගුනදාස අමරසේකරට තමා කැමතිනම් ජාතිවාදියකු, ඉතිහාස විරෝධියකු වීමට අයිතියක් ඇත. දීනයකු, බැලයකු වීමට වුව හැකිය.
ඒත්, මෙතරම්ම ලජ්ජා විරහිතව?
කුමන මතයක් ප්රකාශ කරමින් වුව හෝ කතාකරුවකු ලෙස සිටියයුතු මේ මහළු මිනිසා පුවත්පත්සාකච්ඡා කතාකරුවකු බවට පත් කරන ගැරඬියා පවා දරණුවට තබා වළං බාන මිනිසුන් කරන්නේ තමන්ගේ මෙන් නොවූ වටිනා කාලයක්, ශ්රමයක් නාස්ති කරදැමීමයි.
අනේ ගුනේ
ඇයිද පනේ
මෙහමෙ වුණේ
ඔබට අනේ
මෙහෙම ලියන්නට හේතු වුණ ප්රවෘත්ති මාලාවක් අතරින් එකක් මෙන්න.
මේ ලිපිය වෙන අයත් එක්කත් බෙදා ගන්න. උපුටා ගන්නවා නම් මෙතැනින් ගත් බව කියන්න
අනේ ගුනේ අංකල්,නහින දෙහින කාලේ සොහොන් කොතටත් "හෙන"ගස්සගන්න කතා නොකිය,ඔබ දේශ හිතයිෂි උනාට කමක් නැත,විදේශයක ඉන්න දරුවකු ලගට ගිහිල්ල වයින් ටිකක් බීල,දෙනදෙයක් කාල,වෙනදෙයක් බලාගෙන ඉන්නකො අපේ ලේ කුපිත නොකර.
ReplyDeleteමේකා දක්ෂ නවකතාකරුවෙක්? ඔල්මාදෙදෙද? කරුමක්කාරයෝ ඇරුණාම කියවන්න පුළුවන් තව මොනවද මේකා ලියල තියෙන්නේ?
ReplyDeleteගල් පිළිමය සහ බොල් පිළිමය
Deleteඑක්ටැමෙන් මහ පොලොවට
කරුමක්කාරයෝ
යළි උපන්නෙමි
දෙපා නොලද්දෝ
ගන්ධබ්බ ආපදානය
අසත්ය කතාවක්
ප්රේමයේ සත්ය කතාව
ගමනක මුල
ගමදොරින් එලියට
ඉණිමගේ ඉහලට
වංකගිරියක
යළි මඟ වෙත
දුරු රටක දුකට කිරියක
ගමනක මැද
රතු රෝස මල
ජීවන සුවඳ
එකම කතාව
කතා පහක්
මරණ මංචකයේ දුටු සිහිනය
පිළිම ලොවයි පියවි ලොවයි
භාවගීත
උයනක හිඳ ලියූ කවි
අමල්බිසෝ
ගුරුඏ වත
අසක් දා කව
අබුද්දස්ස යුගයක්
අනගාරික ධර්මපාල මාක්ස්වාදීද
ගනදුරු මැදියම දකිනෙමි අරුනලු
අරුණලුසෙරෙන් අරුණෝදයට
ජාතික චින්තනයයි ජාතික ආර්ථිකයයි
සිංහල කාව්ය සම්ප්රදාය
සමාජ-දේශපාලන විචාර I,II
ගුණදාස අමරසේකර ශ්රී ලන්කාවටම කරුමක්කාරයෙකි.
ReplyDeleteකරුමක්කාරයා කරුමක්කාරයෝට කඩේ යති....
ReplyDeleteමහා නවකතාකරායෙක්, ප්රාඥයෙක් යැයි කිව්වාට ඔය "ගමනක" සීරීස් එකේ අන්තිම කොටස් නිකං වාර්තා විතරයි.
ReplyDeleteඒ මදිවට පොරගේ පක්ෂඝ්රාගී දේශපලාන මති මතාන්තර කෙප්පත් ඔබලා උතුරලා යන්න.