2012-12-11

අධිකරණ අර්බුදයේදී අප ගතයුතු මග කුමක්ද?

අගවිනිසුරුවරියගේ ක්‍රියාකලාපය බරපතල ප්‍රශ්න මතුකරයි. එහෙත් ඇයටද සාමාන්‍ය පුරවැසියකු ලෙස සාධාරණ නඩුවිභාගයක් සඳහා හිමිකමක් ඇත. පාර්ලිමේන්තු තේරීම් කාරක සභාව ඇයට එවැනි සාධාරණ නඩු විභාගයක් සඳහා අවස්ථාව දී නැත.

වීදි බැස උද්ඝෝෂණ කරන්නන් සටන් කරන්නේ අසරණ සාමාන්‍ය පුරවැසියකුට සාධාරණ නඩු විභාගයක් දිනාදීම සඳහා නම් එයට කාගේත් සහයෝගය ලැබිය යුතුය.

මේ වනවිට මෙම සිද්ධිය ලාංකීය පාලන ක්‍රමයේ ගැඹුරු න්‍යායික හා ප්‍රායෝගික අර්බුදයක් බවට පත් වී තිබේ. ව්‍යවස්ථාදායකය හා අධිකරණය අතර ඇති වී තිබෙන ගැටලුව ව්‍යවස්ථා සම්පාදනය පිළිබඳ අභියෝගයකි. මහජන උද්ඝෝෂණ අරමුණු කරගත යුත්තේ වඩා ප්‍රජාතන්ත්‍රවාදී රාජ්‍ය ප්‍රතිසංස්කරණයකි.

එහෙත්, බොහෝ විරුද්ධ පාක්ෂිකයන්ට අවශ්‍යව තිබෙන්නේ මහින්ද රාජපක්ෂ පවුල් පාලනය පෙරළා දැමීම සඳහා කුමක් හෝ කරත්තයක නැගීමටයි. මහින්ද රාජපක්ෂ පවුල් පාලනය යනු ප්‍රජාතන්ත්‍රවාදය හරහා වැටුණු පොල්ලක් බවට තර්කයක් නැත. එහෙත්, එය ශක්තිමත්, මුල් බැසගත් බලවේගයකි. එය සෙලවීම ලෙහෙසි නැත.

ඔවුන්ගේ කෙරුවාවල් සමග සන්සන්දනය කර බැලූ කල අගවිනිසුරුවරියගේ කෙරුවාවල් නතිංය. එහෙත්, එහිද සම්තිං තිබේ. ලොකු වැරදිකරුවන්ට එරෙහිව සටන් කරන්නට පොඩි වැරදිකරුවන් පසුපස පෙළගැසීම අපනම් දකින්නේ මුග්ධකමක් ලෙසයි. 

වඩා බලවත් ව්‍යවස්ථාදායකයද, අධිකරණයද යන්න පීඩිත ජනතාවගේ ප්‍රශ්නයක් නොවේ. මන්ද, මේ දෙකම විසින් කරන්නේ පීඩිතයා තවත් පීඩාවට පත්කිරීම වන බැවිනි. එහෙත් ඒ සංවාදය ඔස්සේ  මතු කරගතහැකි වෙනත් කාරණා තිබේ. 

මහජන නියෝජිතයෝ වැඩිදෙනෙක් අවිධිමත් අන්දමින් පත් වූ නුසුදුස්සෝය. එහෙත්, ඔවුන් කවදා හෝ මහජනතාව ඉදිරියට පැමිණිය යුතුය.

නඩුකාරයන් පත්වන්නේ විධිමත් අන්දමකටද? අවෘත්තික, නිර්දය සූරාකන්නන් පිරිසක් වන ලංකාපසුගාමී නීතිපෙළැන්ති ආධිපත්‍යයට යට කරන ලද අධිකරණය සාධාරණද? නිදහස්ද? සාමාන්‍ය පුරවැසියකුට මෙතැනින් යුකිතිය දිනාගැනීමට තිබෙන අවස්ථාව සාධාරණද? මේවාේ සිටින නඩුකාරයෝ දේශපාලකයන් තරමට කවදා හෝ කාට හෝ වගකියනවාද? 

ේවා ගැන සිතා බලනවිට අසාධාරණ, අත්තෝමතික නඩු තීන්දු නිසා විඳවන දිළින්දන් ගැන සිහිපත් කරගැනීම වැදගත්ය. 

මෙවැනි සංදර්භයක් තුළ අධිකරණයේ උත්තරීතරභාවයක් වෙනුවෙන් පෙනී සිටිය යුත්තේ කුමටද? 

තුලනයක් තිබිය යුතුය. තුලනය නැති වී තිබෙන්නේ පවත්නා ක්‍රමයේ අර්බුදය නිසාය. අප මැදිහත් විය යුත්තේ මේ අර්බුදය ඔස්සේ පීඩිත ජනතාවට වැඩි ප්‍රජාතන්ත්‍රවාදයක් හා නිදහසක් දිනාගැනීම පිණිස උපක්‍රමශීලී ලෙසය. 

නැතිව එක් සොරෙකුට එරෙහිව තව සොරෙකු හෝ සෙරක තොරොම්බල් කරන්නට නොවේ. 

මේ ලිපිය වෙන අයත් එක්කත් බෙදා ගන්න. උපුටා ගන්නවා නම් ‍මෙතැනින් ගත් බව කියන්න