2017-02-26

පාසල් ස්පෝට්මීට් අධ්‍යක්ෂ වලිය

ජාත්‍යන්තර පාසලක ක්‍රීඩාවල ග්‍රාමීය තත්වය 
අධ්‍යාපන අමාත්‍යාංශයේ නව ක්‍රීඩා අධ්‍යක්‍ෂවරයා ලෙස යුද හමුදා කර්නල්වරයකු පත්කිරීමට එරෙහිව ලබන මාර්තු 1දා අසනීප නිවාඩු දමා සේවයට වාර්තා නොකිරීමට අධ්‍යාපන පරිපාලන සේවා වෘත්තිකයන්ගේ සංගමය තීරණය කර ඇත.

අධ්‍යාපන පරිපාලන නිලධාරීන් සේවයට නො පැමිණ සිටියා ය කියා ලොකු දෙයක් වේ යයි සිතිය නො හැකි ය. මන්ද, ඔවුන් සේවය කළා ය කියා ද එතරම් දෙයක් වන්නේ නැත.

ඔවුන්ගේ ඉල්ලීම වන්නේ අධ්‍යාපන පරිපාලන සේවයේ පළමු ශ්‍රේණියේ තනතුරක් වන පාසල් ක්‍රීඩා අධ්‍යක්ෂ ධුරයට අධ්‍යාපන ඇමතිවරයා විසින් පත් කරන ලද කර්නල් මංජුල කාරියවසම් ඉවත් කිරීමයි.

මෙම පත්කිරීමට එරෙහිව නීතිමය ක්‍රියාමාර්ග ගැනීමට හා කලාප, පළාත් සහ සමස්‌ත ලංකා යන සියලු පාසල් ක්‍රීඩා තරග සංවිධාන කටයුතුවලින් ඉවත් වීමට ද අධ්‍යාපන පරිපාලන සංගමය තීරණය කර තිබේ.

මෙය පාසල් ක්‍රීඩා පිළිබඳ කතා කිරීමට කදිම නිමිත්තකි. ඇත්තෙන් ම ලංකාවේ පාසල් ක්‍රීඩා හරියට කෙරෙනවා ද?

පාසල් මට්ටමින් ක්‍රීඩා හරි හැටි සිදු වන්නේ ප්‍රධාන පාසල්වල හා ක්‍රීඩා පාසල්වල පමණි. අනෙක් පාසල් මට්ටමින් සිදු වන්නේ වාර්ෂිකව ක්‍රීඩා උත්සවයක් පැවැත්වීමයි. මූලික අවධානය යොමු කරන්නේ උත්සවයේ සංදර්ශනාත්මකබව කෙරෙහි මිස ක්‍රීඩාව කෙරෙහි නො වේ. බොහෝ පාසල් ක්‍රීඩා තරගවලට සිසුන්ගේ සහභාගිත්වය අවම ය. ක්‍රීඩා උත්සවය පැවැත්වෙන දිනයේ පැවැත්වෙන සංකේතාත්මක තරගවලට පවා ඇතැම් විට සියලු නිවාසවලින් ක්‍රීඩකයෝ සහභාගි නො වෙති. සරඹ කණ්ඩායම්, බෑන්ඩ් කණ්ඩායම් ආදියේ ඇඳුම් ගැන දක්වන සැලකිල්ල ක්‍රීඩකයන්ගේ ඇඳුම් කෙරෙහි හෝ දක්වනු දක්නට නො ලැබේ. බොහෝ විට කණ්ඩායම් ධාවන තරග ආදියෙහි යෂ්ටි මාරු කිරීම් ආදිය ඇත්තේ ඉතා දුර්වල තත්වයක ය. ඇත්ත තත්වය එයයි.

සරළව කීවොත් ස්පෝට්මීට්වල නැති ප්‍රධාන දෙය ක්‍රීඩාවයි.

කොට්ඨාස, කලාප ක්‍රීඩා මීටත් අන්ත ය. දැන් කොට්ඨාස ක්‍රීඩා තරග නො පවත්වා කෙළින් ම කලාප තරග පැවැත්වීට තීරණයක් ගෙන ඇති බව වාර්තා වේ. මේවා කෙසේ කෙරෙනු ඇද්ද?

දැනට නම් මේ තරග සම්බන්ධයෙන් පරිපාලන නිලධාරීන්ගේ ආකල්පය නම් මොනවා හරි කර ඉවර කර දැමීමයි. ඇතැම් තරග පැවැත්වෙන ආකාරය ඉතා විසුළු සහගත ය. උදාහරණයක් ලෙස, කණ්ඩායමක ක්‍රීඩකයන් 11ක් ක්‍රීඩා කරන සැහැල්ලු පන්දු ක්‍රිකට් තරග ඇතැම් විට පවත්වන්නේ පන්දු හතරේ පන්දු වාර පහක් ලෙසයි. කලාප මට්ටමේ ක්‍රීඩා තරගවලට ද දැන් ස්පෝට්මීට් මානසිකත්වය ගසා තිබේ. පාසල් ස්පෝට්මීට් විදුහල්පතිලාගේ කලර්ස් පෙන්නන වැඩසටහන් වන්නේ යම් සේ ද, කලාප ක්‍රීඩා පරිපාලන නිලධාරීන්ගේ කලර්ස් පෙන්නන අවස්ථා වේ.

ප්‍රාදේශීය මට්ටමෙන් දක්ෂ ක්‍රීඩකයන් නිසි පරිදි හඳුනා ගැනීමේ හෝ ඔවුන්ට ඉදිරියට යාමට අත දීමේ කිසිදු විධිමත් ක්‍රමවේදයක් නැත.

අවුරුද්ද පුරා පාසල්වල ක්‍රීඩා පුහුණුවීම් නිසි පරිදි වෙන්නේ නැති තරම් ය. ක්‍රීඩාවලට සහභාගි වන්නේ සිසුන්ගෙන් ඉතා සුළු පිරිසකි. ඒ ද ස්පෝට්මීට් ඉලක්ක කරගෙන පමණි.

පාසල් මලල ක්‍රීඩාවලට වඩා කණ්ඩායම් ක්‍රීඩාවල තත්වය මඳක් ඉහළින් තිබේ. ඒ පාසල් ක්‍රීඩා සංගම් නිසා ය. එහෙත්, ඒවායේ ද ගැටලු රැසක් තිබේ.

සමස්තයක් ලෙස පාසල් ක්‍රීඩා පසුගිය දශකයක පමණ කාලය තුළ දැවැන්ත පිරිහීමකට ලක් වී තිබේ. එය රටේ ක්‍රීඩාව සමස්තයක් ලෙස පිරිහීමට හේතු වී තිබේ. ක්‍රීඩාවේ පිරිහීම සෞඛ්‍යයේ පරිහාණියට ඉවහල් වේ. අධ්‍යාපන පරිපාලන සංගමයේ නිලධාරීන්ගෙන් හෝ වෙන කාගෙන් හෝ මෙය වෙනස් කළ යුුතු ය.

අධ්‍යාපන පරිපාලන සංගමය අධ්‍යාපන අංශයේ මිලිටරිකරණයට එරෙහි වීම හොඳ දෙයකි. පසුගිය දිනවල අධ්‍යාපන පරිපාලන සේවයේ විදුහල්පතිවරුන් විසින් පැළඳ ගන්නා ලද ඊනියා හමුදා තරු ද ගලවනවා නම් හොඳ ය.

ඔබගේ අදහස් අපි මහත් සේ අගයමු. නිර්නාමිකව හෝ අදහස් පළ කිරීමට අවස්ථාව ලබා දී තිබෙන්නේ එම නිසා ය. එහෙත්, එය අපහරණය නො කිරීම ඔබ‍ගේ වගකීමකි. අසභ්‍ය යයි සාමාන්‍ය ව්‍යවහාරයේ පිළි ගැනෙන වචන සම්බන්ධයෙන් සදාචාරවාදී නො වන මුත්, අනුන්ට අපහාස කිරීම සඳහා එවැනි වදන් භාවිතා කර තිබෙන අවස්ථාවලදී ඒවා ඉවත් කිරීමට සිදු වන බව කරුණාවෙන් සලකන්න. එසේම, නීතිමය ගැටලු මතු කරන අදහස් පළ කිරීම් ද ඉවත් කරනු ලැබේ. අදහස් පළ කිරීම සම්බන්ධ කාරණාවලදී සංස්කාරක වගකීම් සමග සහයෝගයෙන් කටයුතු කිරීම බලාපොරොත්තු වෙමු.