උපාලි ෆියට් මග දිගේ මහේන්ද්රා KUV100 NXT දක්වා
ඩෙල්ටා ටොෆිය, කැන්ඩොස් චොකලට් පෙත්ත, යුනික් රේඩියෝව හා දිවයින පුවත්පත කියන්නෙ මතකයේ රැඳී තියෙන සන්නාම තුනක්.
උපාලි විජේවර්ධන කියන්නේ ජේ.ආර්. ජයවර්ධනගේ ඥාති සහෝදරයෙක්. ඔහු විවාහ වුණේ සිරිමාවෝ බණ්ඩාරනායකගේ සහෝදරයකු වන සීවලී රත්වත්තගේ දියණිය වන ලක්මිණි රත්වත්ත සමගයි.
උපාලි සිය පෞද්ගලික ලියර් ජෙට් යානයත් සමග අතුරුදහන් වුණේ 1983 පෙබරවාරි මාසයේදීයි. ශ්රී ලංකාවේ වඩාත් ම ප්රසිද්ධ ව්යාපාරිකයා ලෙස ඔහු ජීවිතය හැර යන විට වයස අවුරුදු 44ක් පමණයි.
ඒ වන විටත් ඔහු ශ්රී ලංකාවේ පළමු වාහන එකලස් කිරීමේ කර්මාන්තය හරහා උපාලි ෆියට් හා උපාලි මැස්ඩා නමින් වාහන එකලස් කරලා ඉතිහාසගත වෙලායි හිටියෙ. ඔහුගෙ නමින් උපාලි එයා නම් ගුවන් සේවයක් ද තිබුණා.
හැත්තෑ ගණන්වල දේශීය සබන් කර්මාන්තය තුළ ඉදිරියට ආ සිකුරු, ටිංගල් හා ක්රිස්ටල් සබන් හැදුවෙත් උපාලිගෙ සමාගමකයි.
දිවයින, දි අයිලන්ඩ්, විදුසර, නවලිය, බිංදු වැනි පුවත්පත් පළ කළ උපාලි පුවත්පත් සමාගම තමයි ලංකාවේ පළමු වෙබ් ඕෆ්සෙට් මුද්රිත පුවත්පත පළ කළේ. ඔහු පුවත්පත් කර්මාන්තයට පිවිසුණේ දේශපාලනයට එන්නට බව රහසක් නෙමෙයි. උපාලි ජීවතුන් අතර සිටියා නම්, බොහෝ විට ඔහු ශ්රී ලංකාවේ රාජ්ය නායකත්වයට පත් වන පළමු ව්යවසායකයා බවට පත් වන්නට ඉඩ තිබුණා.
තවමත් ව්යවසායකයෙකුට ලංකාවේ ජනාධිපති පදවියට පත් වන්නට බැරි වී තිබෙනවා. හැබැයි, පාර්ලිමේන්තුවට විතරක් නෙමෙයි, ප්රාදේශීය සභාවට පත් වන අය පවා මහජන මුදලින් කොන්ත්රාත් කර ව්යවසායකයන් බවට පත් වෙනවා.
උපාලි 1978දී මහ කොළඹ ආර්ථික කොමිෂමේ සභාපති පදවියට පත් වුණා. මහ කොළඹ ආර්ථික කොමිෂම තමයි පසු කාලෙක ආයෝජන මණ්ඩලය වුණේ.
උපාලි නැති ලංකාවේ දේශීය යයි කිව හැකි මට්ටමේ වාහන එකලස් කර්මාන්ත ආරම්භ වුණත් වැඩිකල් පැවතුණේ නැහැ. උපාලි ෆියට් සහ උපාලි මැස්ඩා කාර් වුණත් වැඩි කල් පැවතුණේ නැහැ. වර්තමානයේදී පවා ලංකාවේ එකලස් කරන වාහනවල ශ්රී ලංකාවේ නිෂ්පාදිත කොටස් අවමයි.
ලංකාවේ වාහන නිෂ්පාදන කර්මාන්තයේ හමු වන සන්ධිස්ථාන අතර මයික්රෝ සමාගමත් අමතක කළ යුතු නැහැ. බොහෝ දුරට දේශීය නිෂ්පාදනයක් වූ ෆයිබර් ග්ලාස් බොඩියක් සහිත කුඩා කාරයකින් ආරම්භ කළ ඔවුන්ගේ ගමනේදී ඉන් පසු චීන ගීලි සමාගමේ කාර් මයික්රෝ පැන්ඩා නමින් ලංකාවට හඳුන්වා දීම සිදු වුණා. වෑන්, බස් පවා ඔවුන් එකලස් කරනවා.
වේගා කියන්නේ ලංකාවේ විශිෂ්ට නවෝත්පාදනයක්. එය මුළුමනින් ම විද්යුත් වන අති නවීන, ආසන දෙකේ සුපිරි කාරයක්. එය බොහෝ දුරට ශ්රී ලංකාවේ ම හදන කාරයක් වුණත්, දේශීය වෙළඳපොළේ කාර් අවශ්යතාවලට අනුව හැදූ එකක් නෙමෙයි.
මේ අතර, මෑතදී වාහන නිෂ්පාදන කර්මාන්ත ශාලාවක නිෂ්පාදන වැලිපැන්නේදී ආරම්භ වුණා. ඉන්දියාවේ මහේන්ද්රා සහ ලංකාවේ අයිඩියල් මෝටර්ස් සමාගම් තමයි මේ වාහන කර්මාන්තය පටන් අරගෙන තිබෙන්නේ. එහි සභාපති නලින් වෙල්ගමත් උපාලි විජේවර්ධන සමග ඥාතිත්වයක් තිබෙනවා. උපාලිගේ බිරිඳ දැන් විවාහ වී සිටින්නේ වෙල්ගම පවුලේ අයෙකු සමගයි.
Mahindra KUV100 NXT ලෙස නම් කර තිබෙන ඝන සෙන්ටිමීටර් 1200ක ධාරිතාවෙන් යුත් පෙට්රල් එන්ජිමක් ඇති, මැනුවල් ගියර් සහිත මෙම වාහනයේ බැටරිය, ටයර්, සීට් සහ එක්ස්හෝස්ට් පද්ධතිය නිෂ්පාදනය කරන්නේ ශ්රී ලංකාවේයි.
මිළ රු. තිස් ලක්ෂ පනස්දාහේ සිට ඉහළට. බලමු, රටට ආදරේ දේශප්රේමීන් කීදෙනෙක් සිය රට දේ සිරි සැප දේ කියලා ලංකාවෙ නිෂ්පාදිත එස්යූවී පෙනුම තියෙන කාරෙකකින් ගමන් යාවි ද කියලා.
ලාංකිකයන්ගේ හදවතේ සිංහල ලේ කොයි තරම් කැක්කුම් දුන්නත්, හොයන්නෙ ජපන් වාහන ම වෙන එකනෙ පුදුමෙ!