2017-07-06

හැට දෙලක්ෂයට ඇට දෙකක්වත් ඉතුරු වෙයි ද?

වත්මන් ආණ්ඩුව බලයට පත් වූයේ නව ආණ්ඩුක්‍ර‍ම ව්‍යවස්ථාවක් රටට හඳුන්වා දෙන බවට පොරොන්දු වෙමිනි. ඒ වෙනුවෙන් ලක්ෂ 62කට වැඩි ඡන්දදායකයන් ප්‍ර‍මාණයක් ඡන්දය ප්‍ර‍කාශ කළ හ.

එහෙත්, දැන් සිදු වන්නේ කුමක් ද? භික්ෂු ප්‍ර‍චණ්ඩත්වය, ධනකාමය හා සමාජ පසුගාමිත්වය හේතුවෙන් සමාජයෙන් ඈත් වෙමින් තිබෙන සංඝ සංස්ථාව හා මහනායකවරු එයට එරෙහිව අවි අමෝරා ගැනීම හා එය ආණ්ඩුවේ දේශපාලනික විරුද්ධවාදීන්ට, මාධ්‍යවලට පමණක් නොව, ආණ්ඩුව ඇතුළේ ම සිටින ඇතැම් බලලෝභීන් පනින රිලවුන්ට ඉනිමගක් වීමයි.

ආණ්ඩුක්‍ර‍ම ව්‍යවස්ථා සංශෝධනය යෝජනා වන්නේ පාර්ලිමේන්තුවේ ම කමිටු ක්‍රියාවලියක් හරහා ය. එයට මහජන නියෝජිතයින් සහභාගි වෙති. මහජන නියෝජිතයන් යනු මේ සම්බන්ධයෙන් කටයුුතු කිරීමට ජනවරමක් ඇති අයයි. එයට අමතරව, මේ සම්බන්ධයෙන් අදහස් දැක්වීමට මහජන අදහස් විමසීමේ ක්‍රියාවලියක් ද පැවැත්විණි. දැන් නිවේදන නිකුත් කරන මහනායක භික්ෂූන් එහි පැමිණ ඉදිරිපත් කළ අදහස් මොනවා ද?

පෞද්ගලික වෛද්‍ය විද්‍යාලවලට එරෙහිව උද්ඝෝෂණ මතු වන විට ම අප කියූ දෙයක් වන්නේ තරුණ ලේවලට ඉව අල්ලන දේශපාලන පිශාචයන් එයට රොද බඳිනු ඇති බවයි. පාරාජිකා වී රටින් පළා ගිය වාමාංශික අන්තවාදීන්ට පවා මේ ලේ සුවඳට ඉව අල්ලන්නට පටන් ගෙන තිබේ.

ඒ හා සමානව ම, ආණ්ඩුක්‍ර‍ම ව්‍යවස්ථා සංශෝධනේ ආවාම දෙන්නම් ජම්බු කියා දත මදිමින් බලා සිටින පිරිසක් ද ඇති බව අප අමතක නො කළ යුතු ය. ඒ අතර ප්‍ර‍ධාන කණ්ඩායම් වන්නේ නන්නත්තාර වී සිටින වීරවංශ කල්ලිය, උදය හා ගම්මන්පිල පක්ෂය, දිනේෂ් ගුණවර්ධන, ජාතික සිංචන නඩය වැනි අයයි. තමන්ට ඇති ශක්තිය ගැන හොඳින් දන්නා නිසා මොවුන් උත්සාහ කරන්නේ නඩුවලින් බේරෙන්නට ආණ්ඩු පෙරළා ගන්නට අවශ්‍යව සිටින රාජපක්ෂලා හා පාරාජිකා වී සිටින භික්ෂු සංඝයයි.

ඊට අමතරව, ජනාධිපතිකමට හීන තිබුණට කෝටියක් - අතේ නැහැ එක රුපියලක් හෙවත් රටට කළ කිසිදු වැඩක් නැතත් චම්පික රණවක වැනි අය ද, තවත් එවැනි ම වැඩ බැරි දේශපාලකයන් ද එහි එල්ලෙනු නිසැක ය.

කඩාකප්පල්කාරිත්වය හැර අනාගත වැඩපිළිවෙලක් නැති වාමාංශික අන්තවාදී කල්ලිවලට සිසුන්, වෛද්‍යවරුන් වැනි ප්‍ර‍ජාවන් බලමුළුගැන්වීමට තිබෙන හැකියාව ද සැලකිය යුතු සාධකයකි.

එසේම, වර්තමාන ආණ්ඩුවේ නායකයන්ට ද බලයේ එල්ලී සිටීමේ කෑදරකම හැර රටට ගැලපෙන නායකත්වයක් සඳහා අවශ්‍ය ධාරිතාවන් හෝ පැහැදිලි අනාගත දැක්මක් ද නැත.

මේ සියල්ල මැද ආණ්ඩුක්‍ර‍ම ව්‍යවස්ථා සංශෝධනය ඉදිරියට තල්ලු කර ගැනීම ප්‍ර‍ගතිශීලි ජනතාවට ලෙහෙසි පහසු කාර්යයක් නො වේ.

ඔබගේ අදහස් අපි මහත් සේ අගයමු. නිර්නාමිකව හෝ අදහස් පළ කිරීමට අවස්ථාව ලබා දී තිබෙන්නේ එම නිසා ය. එහෙත්, එය අපහරණය නො කිරීම ඔබ‍ගේ වගකීමකි. අසභ්‍ය යයි සාමාන්‍ය ව්‍යවහාරයේ පිළි ගැනෙන වචන සම්බන්ධයෙන් සදාචාරවාදී නො වන මුත්, අනුන්ට අපහාස කිරීම සඳහා එවැනි වදන් භාවිතා කර තිබෙන අවස්ථාවලදී ඒවා ඉවත් කිරීමට සිදු වන බව කරුණාවෙන් සලකන්න. එසේම, නීතිමය ගැටලු මතු කරන අදහස් පළ කිරීම් ද ඉවත් කරනු ලැබේ. අදහස් පළ කිරීම සම්බන්ධ කාරණාවලදී සංස්කාරක වගකීම් සමග සහයෝගයෙන් කටයුතු කිරීම බලාපොරොත්තු වෙමු.