2017-06-23

පෞද්ගලික අධ්‍යාපනය හා සෞඛ්‍යය ගැන ජනමතවිචාරණයක් පවත්වනු



මට සයිටම් විශ්වවිද්‍යාලය අදාළ නැත. එහෙත් මා ඉතා විවෘතව ම පෞද්ගලික අධ්‍යාපනයට පක්ෂ ය. සයිබර් වරිගේ උණ්ඩියා විවෘතව ම කියන්නේ තමන් උසස් අධ්‍යාපනය ලැබූ හා උසස් ජීවිතයකට මග සලසා ගත් අධ්‍යාපන ක්‍රමය වනසන්නට උත්සාහ කරන්නන්ට තමන් විවෘතව ම එරෙහි වන බවයි.

අධ්‍යාපනය වෙළඳ භාණ්ඩයක් නොවන බව අලුත් දැනුමක් සේ කියන පණ්ඩිතමානී මුග්ධයන්ට චමීර ජීවන්ත දෙද්දුවගේ මෙය ඉතා සරල ලෙස න්‍යායිකව පැහැදිලි කර දෙයි. ඔහු පවසන්නේ අධ්‍යාපනය වෙළඳපොළේ විකිණිය හැකි දෙයක් නො වන මුත් අධ්‍යාපනයට මිළක් ද ඇති බවයි. 

තමන් සයිටම් විරෝධීන් යයි කියන රජයේ විශ්වවිද්‍යාලවලින් නොමිළේ අධ්‍යාපනය ලැබීමේ වරප්‍රසාදය ලබා ගත් මධ්‍යම පංතික කොටස් කියන්නේ උසස් අධ්‍යාපනය තෝරා ගත් පිරිසකට පමණක් රජයේ වියදමින් පමණක් දිය යුතු බව හා සෙසු පිරිසට නො දිය යුතු බවයි. 

මෙම තෝරා ගත් පිරිස තෝරා ගැනෙන්නේ කෙසේ ද යන්න නිවැරදිව තේරුම් ගත යුතු ය. මන්ද, මොවුන් පවසන්නේ රජයේ විශ්වවිද්‍යාලවල ඉන්නේ දුප්පත් දෙමව්පියන්ගේ දරුවන් ය කියා ය. 

රජයේ විශ්වවිද්‍යාලවලට වැඩිපුර ළමයින් යන්නේ රටේ ප්‍රධාන පෙළේ පාසල්වලිනි. රටේ ප්‍රධාන පෙළේ පාසල්වලට ළමයින් ඇතුළත් වීමේදී වැඩි ම වරප්‍රසාද ලබන්නේ ප්‍රධාන පාසල් ආසන්නයේ මිළ අධික ඉඩම්වල පදිංචි, ආදි ශිෂ්‍ය සංගම් හරහා දොළ පිදේනි දිය හැකි, රජයේ සේවකයන්, හමුදා සාමාජිකයන් ආදීන් වීම නිසා හෝ කෙසේ හෝ කලින් එම පාසලට දරුවකු ඇතුළත් කර ගැනීමට සමත් වීමේ සහෝදර පදනම නිසා විශේෂිත තත්වයට පත් වන අයයි. මෙම පිරිසෙන් බහුතරය මධ්‍යම පංතිකයෝ ය. ප්‍රධාන පෙළේ පාසල්වලට ඇතුළත් වන දරුවන්ගෙන් වැඩි පිරිසක් රජයේ විවිධ මට්ටම්වල තනතුරු දරන අයගේ දරුවන් ය. 

වැඩ කරන ජනයාගේ දරුවන්ගේ අධ්‍යාපන අවස්ථා අහිමි වන්නට පටන් ගන්නේ පළමු ශ්‍රේණියට දරුවන් ඇතුළත් කර ගැනීමේදී ම ය. 

ඊළඟ කඩඉම පහ ශ්‍රේණියේ ශිෂ්‍යත්ව විභාගයයි. එයින් ද වැඩිම පිරිසක් සමත් වන්නේ දිවයිනේ ප්‍රධාන පාසල්වලිනි. එයින් සිදු වන්නේ ප්‍රධාන පාසලෙන් ඊට වඩා ප්‍රධාන පාසලකට දරුවන් මාරු වීමයි. ගම්බද පාසල්වල අසාමාන්‍ය දක්ෂතා ඇති සුබග දරුවන් අතළොස්සකට ද පහේ ශිෂ්‍යත්වය නිසා හොඳ පාසල් ලැබේ. එහෙත්, ලෝකයේ තිබෙන වඩාත් ම තරගකාරී, ළමා මනසට කිසි සේත් ම ඔරොත්තු නො දෙන විභාගය වන පහේ ශිෂ්‍යත්වයෙන් ද වැඩිපුර සමත් වන්නේ ගමේ පාසල්වල දරුවන් නො ව, වඩා හොඳ පාසල් දැනටමත් ලැබී තිබෙන, වඩා හොඳ ටියුෂන් ලබා ගැනීමේ හැකියාව තිබෙන දරුවෝ ය. 

දුප්පත් හා වැඩ කරන ජනතාවගේ දරුවන්ගේ අධ්‍යාපන අවස්ථා අහිමි වීම ආරම්භ වන්නේ එතැනිනි. ඔය නිදහස් අධ්‍යාපනයේ පතාක යෝධයන් කිහිපදෙනෙකු අධ්‍යයනය කර බලන්න. ඔවුන් ගොස් තිබෙන්නේ ඉහළ පෙළේ පාසල්වලට ය. ඔවුන්ගේ දරුවන් ද යන්නේ එවැනි පාසල්වලට ය.

මා ජීවත් වන්නේ ගමක ය. මා පාසල් ගියේත් සාමාන්‍ය ගමේ මහා විද්‍යාලයකට ය. මගේ ළමයින් යන්නේ ද එවැනි එකකට ය. මට මගේ දරුවන් සයිටම් යවන්නට කෝටි ගණන් සල්ලි ද නැත. එසේම, ජීවිතය යනු කෙසේ හෝ වෛද්‍යවරයකු වීම, ගොඩක් මුදල් හම්බ කිරීම හා බලවතකු වීම ය යන අදහස් අපි අපේ දරුවන්ට පවුල තුළින් ලබා දෙන්නේ ද නැත. එහෙත්, මම පෞද්ගලික අධ්‍යාපනයට පක්ෂ වෙමි. 

එය⁣ට පැහැදිලි  හේතුවක් ඇත. 1989 කැරැල්ල නිසා අප⁣ට උසස්  අධ්‍යාපනය අහිමි විය. අපට නම් ජීවිත හෝ ඉතිරි විය. දස දහස්  සංඛ්‍යාත තරුණ පිරිසකට ජීවිත අහිමි විය. අප⁣ට උසස්  අධ්‍යාපනය අවශ්‍ය වන වි⁣ට ඒ සඳහා අවස්ථා සීමිත විය. අධ්‍යාපනයේ නිදහස යනු නිදහස් අධ්‍යාපනය පමණක් නොව තෝරා ගැනීමට තවත් අවස්ථා තිබීමයි. නිදහස් අධ්‍යාපනයේ පියා වන කන්නන්ගරයෝ ද පෞද්ගලික අධ්‍යාපනය අහෝසි කළේ නැත. ඔහු රාජ්‍ය අධ්‍යාපනය ශක්තිමත් කළේ සැම⁣ට අධ්‍යාපනය තහවුරු කරන්නට ය.

සයිටම් ව්රෝධයේ පටු අරමුණු කාටත්  පැහැදිලි ය. ජවිපෙ සමග බල අරගලයක සිටින පෙරටුගාමී සමාජවාදී  පක්ෂය අත ගසා තිබෙන්නේ ඉතා භයානක ක්‍රීඩාවකට ය. දොස්තර සංගමය සෙල්ලම් කරන්නේ තනිකර පටු අරමුණු හා රාජපක්ෂ බල ව්‍යාපෘතිය වෙනුවෙනි. 

රබර් සෙරෙප්පු දැමීමට බල කරන නවක වධයට බඳුන් කර ඇති නවක සිසුන් ත්‍රස්තවාදයට යොමු කරමින්, රජයේ ප්‍රජාතන්ත්‍රවාදයේ හා ආරක්ෂක අංශවල සාමකාමිත්වයේ  සීමා පරීක්ෂා කරන මේ භයානක සෙල්ලම අවසන් වනු ඇත්තේ තවත් තරුණ පරම්පරාවක විනාශයෙනි. 

1971, 89 කැරැලි ගැන ඇත්ත නොදත් මෙම තරුණයන් නොමග යවා බිලි  පුදට තල්ලු කර තම අරමුණු ඉටු කරගන්නට උත්සාහ කිරීම කෙතරම් දුෂ්ට ක්‍රියාවක් ද?

මෙම ප්‍රශ්නයේදී රජය ත්‍රස්තවාදයට හිස නමන්නේ නම් එය ප්‍රජාතන්ත්‍රවාදය හා සාමකාමී පුරවැසියන් පාවා දීමකි.

මෙම ප්‍රශ්නය විසඳීමට අපි පහත සඳහන් යෝජනාව කරන්නෙමු. පෞද්ගලික  අධ්‍යාපනය හා සෞඛ්‍යය රටට අවශ්‍ය ද නැද්ද  යන්න ගැන ජනමතවිචාරණයක් වහා පවත්වන්න.

මේ රටේ ජනතාවට මේ පිළිබඳ අදහස් දක්වන්නටත්, ප්‍රජාතන්ත්‍රවාදී ලෙස තීරණ ගැනීමටත් එයින් අවස්ථාව උදා වනු ඇත.

සයිටම් ප්‍රශ්නයේ තීව්‍රත්වය ගැන බර්ටි රණවීරගේ ලියූ සටහන බෙල්ල යන සයිටම් ගෝරිය මෙතනින්. 

ඔබගේ අදහස් අපි මහත් සේ අගයමු. නිර්නාමිකව හෝ අදහස් පළ කිරීමට අවස්ථාව ලබා දී තිබෙන්නේ එම නිසා ය. එහෙත්, එය අපහරණය නො කිරීම ඔබ‍ගේ වගකීමකි. අසභ්‍ය යයි සාමාන්‍ය ව්‍යවහාරයේ පිළි ගැනෙන වචන සම්බන්ධයෙන් සදාචාරවාදී නො වන මුත්, අනුන්ට අපහාස කිරීම සඳහා එවැනි වදන් භාවිතා කර තිබෙන අවස්ථාවලදී ඒවා ඉවත් කිරීමට සිදු වන බව කරුණාවෙන් සලකන්න. එසේම, නීතිමය ගැටලු මතු කරන අදහස් පළ කිරීම් ද ඉවත් කරනු ලැබේ. අදහස් පළ කිරීම සම්බන්ධ කාරණාවලදී සංස්කාරක වගකීම් සමග සහයෝගයෙන් කටයුතු කිරීම බලාපොරොත්තු වෙමු.