2014-04-21

කොටි සංවිධානය නැවත ගොඩනැගීම හා නැවත මර්දනය කිරීම

තේවියන්, ගෝපි, අප්පන්
විදෙස්ගත දෙමළ ඊලාම් විමුක්ති සංවිධානය විසින් විසින් ලංකාවේ පොළවේ කොටි සංවිධානය නැවත ‍ගොඩනැගීමට දරන ලද ප්‍රයත්නයක් ආණ්ඩුවේ ආරක්ෂක අංශ විසින් ඉතා කෘෘර ලෙස ලෙයින් හා යකඩින් මර්දනය කර දැමුවේ ය. 

වාර්තා වී ඇති ආකාරයට ලංකාවේ කොටි සංවිධානය නඟා සිටුවීම සඳහා මූලික වී කටයුතු කළ කොටි සංවිධානයේ හිටපු මරාගෙන මැරෙන ගුවන් නියමුවකු වූ තේවියන්ගේ නායකත්වයෙන් යුත් යාන්ත්‍රණය ම මේ වන විට විනාශ කර දමා තිබේ‍. තේවියන් හා ඔහුගේ සගයින් දෙදෙනා වන ගෝපි හා අප්පන් මරා දමන ලදී. ඔවුන්ට ඩයස්පෝරාවෙන් මුදල් ගෙන්වා දුන් වවුනියාවේ ව්‍යාපාරිකයකු ද, නවාතැන් හා වෙනත් සහයෝගයන් දුන් අය ද අත්අඩංගුවේ ය. ඔවුන් විසින් පවත්වාගෙන යන ලද ආරක්ෂිත නිවාස  ආදී සියල්ල මේ වන විට අක්‍රිය කර දමා තිබේ. 

මෙම මෙහෙයුම වෙනුවෙන් ආරක්ෂක අංශ උපරිම බලය පාවිච්චි කළ හ. නිදසුනක් ලෙස වන්නි වනයේ සැඟවී සිටි තේවියන්,‍ ගෝපි හා අප්පන් යන තිදෙනා විනාශ කිරීමට හමුදා සෙබලුන් 3000ක් යොදා ගන්නා ලදී. 

කොටි සංවිධානය යළි ගොඩනැගීම සඳහා දරන ලද මෙම ප්‍රයත්නය මුලිනුපුටා දැමීම පිළිබඳ කිසිදු පාර්ශ්වයකින් විරෝධයක් ද මතු වූයේ නැත. හරියට 2009 මැයි මාස‍යේ අවසන් යුද්ධය සමයේ මෙනි.

කොටි සංවිධානය හෝ වෙනත් ආදේශක සංවිධානයක් ගොඩනැගීමට මුල් වූ පිරිස ක්‍රියා කර ඇති ආකාරය පිළිබඳ වාර්තා කියවන විට පැහැදිලිව පෙනී යන කරුණක් වන්නේ ඔවුන් ගරිල්ලා කණ්ඩායමක් ලෙස මෙන් ම, රහසිගත දේශපාලන සංවිධානයක් ලෙස ද කටයුතු කර තිබෙන්නේ ආධුනික ස්වරූපයකින් බවයි. මූලිකවම ඔවුන්ට මර්දනයේ දිග, පළල හා ගැඹුර පිළිබඳ පැහැදිලි විශ්ලේෂණයක් තිබුණු බවක් නො පෙනේ. එබැවින් අතීතයේ කොටි සංවිධානය විසින් සයනයිඩ් කරලින් සං‍කේතවත් කරන ලද රහස්‍යභාවය හා කැප කිරීම වෙනුවට මෙහි දක්නට ලැබෙන්නේ දියාරු, ලිහිල්, විසිරුණු හා අපරිණත ස්වභාවයකි. 

දැඩි විනයකින් යුක්ත කුඩා ගරිල්ලා කණ්ඩායමක් ඔස්සේ, ඉතා සියුම්ව හා ඉවසිලිමත් ලෙස එක් වරම ප්‍රධාන ඉලක්කයක් වෙත යොමු වෙනවා වෙනුවට මෙම කණ්ඩායම උත්සාහ කර තිබෙන්නේ අර්ධ මිලිටරි ස්වරූපී බහුජන දේශපාලන සංවිධානයක් ගොඩනගන්නට බව පෙනේ. පෝස්ටර්, පත්‍රිකා, සාකච්ඡා ආදිය ඔස්සේ පුළුල් බහුජන සංවිධානයක පදනම දැමීමට ඔවුන් උත්සාහ කර ඇති බව පෙනේ. 

තේවියන්, ගෝපි, අප්පන් යන තිදෙනා යුද්ධයෙන් ජීවිත බේරාගත්, අත්අඩංගුවට හෝ පත් නොවූ, බටහිර රටකට පළා ගොස් සුරක්ෂිත ජීවිත ගත කිරීමේ අවස්ථාව තිබූ අයයි. ඒ අවස්ථාව පිළිකෙව් කරමින් ඔවුන් ආපසු මෙහි ආවේ ඇයි? එසේ පැමිණ අතිශය අනතුරුදායක ව්‍යායාමයකට උර දෙන්නට ඔවුන් පෙළඹුණේ ඇයි? ඔවුන් නියෝජනය කරන්නේ අප ජීවත් වන සමාජයේ කුමන බලවේගයක් ද? අප මතක තබා ගත යුතු කාරණයක් වන්නේ කොළඹ සිටියත්, උතුරු නැගෙනහිර සිටියත්, විදෙස්ගතව සිටියත් මේ වනාහි අප ජීවත් වන සමාජයට ම ‍අයත් මිනිසුන් බවයි. 

1989 මර්දනයෙන් වසර කීපයකට පසු ජවිපෙ යළි නැගී සිටියේ ද මේ අන්දමට ම ය. ඉතිරි වී සිටි ජවිපෙ සාමාජිකයෝ හිරු පුවත්පත වැනි පෙරමුණු සංවිධානවලට ආවරණය වෙමින් සංවිධාන කටයුතු කරගෙන ගිය හ. 1994දී ජවිපෙ මැතිවරණයකට ද තරග කළේ ය. 2009දී මර්දනයට ලක් වූ එල්ටීටීඊ සංවිධානයට 2014දී යළි හිස එසවීමට ආණ්ඩුව ඉඩ නො දීම පිටුපස පැහැදිලිව ම ජාතිය පිළිබඳ කාරණයක් තිබේ.

කොටි සංවිධානය නැවත ගොඩනැගීමට දරන ලද මෙම උත්සාහය බලය යොදා මර්දනය කළමුත්, වසර පහක් යද්දී සිදු වූ මෙම හිස එසවීම හා එහි පුළුල් ස්වභාවය ගැන දේශපාලනිකව නැවත සිතිය යුතු ය. එය මර්දනය කිරීමට දෙමළ ජනතාවගෙන් ලැබුණු සහයෝගය ගැන උදම් අනන ගමන් ම එය ගොඩනැගීමට ලැබී තිබෙන සහයෝගය ගැනත් තක්සේරු කර බැලිය යුතු ය. 

වැදගත් ප්‍රශ්නය වන්නේ එසේ වන්නේ ඇයි ද යන්නයි. කොටි සංවිධානය පරාජය වූ මුත් දෙමළ ජාතිකවාදය පරාජය වූයේ නැත. දෙමළ ජාතික සන්ධානයේ නායකත්වයෙන් යුත් දේශපාලන ප්‍රවාහයෙන් තෘප්තිමත් නො වන දෙමළ ජාතිවාදයකට තවමත් ලක් පොළව සරු පසකි. ආණ්ඩුව උත්සාහ කරන්නේ මේ පසේ රෝපණය වන පැළ දල්ලක් දෙකක් දමන විට ම විනාශ කර දැමීමෙන් ප්‍රශ්නය විසඳන්නටයි. 

අප එදා සිට ම කියන්නේ ජාතිවාදය සඳහා ඇති සරු පස නිසරු කර දැමිය යුතු බව ය. එය කරන්නේ කෙසේ ද? 

දෙමළ පමණක් නො ව සිංහල, මුස්ලිම්, බෞද්ධ ආදී සියලු අන්තවාදයන් පිටුදැකිය යුතු ව තිබේ. එසේ කළ හැකි වන්නේ ප්‍රජාවන් අතර සංහිඳියාව ඇති කිරීමෙනි. 

ප්‍රජාවන් අතර සංහිඳිියාව ඇති කළ හැක්කේ ප්‍රජාතන්ත්‍රවාදය, නීතියේ ආධිපත්‍යය, යහපාලනය හා මානව හිමිකම් තහවුරු කිරීමෙනි. 

ලාංකීය දේශපාලන ප්‍රජාව ගොඩනැගීම අපගේ ඉලක්කය විය යුතු ය.

දේශපාලන ප්‍රශ්නවලට ‍දේශපාලන විසඳුම් ලබා දිය යුතු ය. මර්දනය තාවකාලික ජයග්‍රහණයක් පමණි. 

මේ ලිපිය වෙන අයත් එක්කත් බෙදා ගන්න. උපුටා ගන්නවා නම් ‍මෙතැනින් ගත් බව කියන්න

ඔබගේ අදහස් අපි මහත් සේ අගයමු. නිර්නාමිකව හෝ අදහස් පළ කිරීමට අවස්ථාව ලබා දී තිබෙන්නේ එම නිසා ය. එහෙත්, එය අපහරණය නො කිරීම ඔබ‍ගේ වගකීමකි. අසභ්‍ය යයි සාමාන්‍ය ව්‍යවහාරයේ පිළි ගැනෙන වචන සම්බන්ධයෙන් සදාචාරවාදී නො වන මුත්, අනුන්ට අපහාස කිරීම සඳහා එවැනි වදන් භාවිතා කර තිබෙන අවස්ථාවලදී ඒවා ඉවත් කිරීමට සිදු වන බව කරුණාවෙන් සලකන්න. එසේම, නීතිමය ගැටලු මතු කරන අදහස් පළ කිරීම් ද ඉවත් කරනු ලැබේ. අදහස් පළ කිරීම සම්බන්ධ කාරණාවලදී සංස්කාරක වගකීම් සමග සහයෝගයෙන් කටයුතු කිරීම බලාපොරොත්තු වෙමු. Read in English blog.parakum.com