2013-11-04

ඉසයිප්‍රියා යනු කුමක් ද?

දෙමළ විමුක්ති කොටි සංවිධානයේ මිලිටරි මාධ්‍යකාරියක හා කලාකාරියක ලෙස ප්‍රකටව සිටි ඉසයිප්‍රියාගේ මරණය හා සම්බන්ධ යයි කියන වීඩියෝවක් චැනල් ෆෝ ආයතනය විසින් නිකුත් කර තිබේ. එය ව්‍යාජ එකක් බව ආරක්ෂක අංශ පවසයි.

ඉසයිප්‍රියා සාමාන්‍ය මාධ්‍යකරුවකු නො වේ යයි කෙනෙකුට තර්ක කළ හැකි ය. ඇය කොටි සංවිධානයේ ලුතිනන් කර්නල්වරියක බව‍ ද කියැවේ.

බොහෝ මාධ්‍යකරුවන්ගේ අනන්‍යතාව සිවිල්ද මිලිටරි ද කියා තීරණය කිරීම එතරම් පහසු දෙයක් නො වේ. මන්ද, ඔවුහු හැමවිට ම යුද දේශපාලනික ක්‍රියාවලියක කිසියම් පාර්ශ්වයක අවශ්‍යතාවක් නියෝජනය කරන නිසා ය. සිවරාම් මෙන් ම කීර්ති වර්ණකුලසූරිය ද මිලිටරි මාධ්‍යකරුවෝ ය. කීර්ති වර්ණකුලසූරිය තම පුවත්පතේ ම සහෝදර වාර්තාකරුවකු කොටියකු බව එම පුවත්පතේ ම ලිවීමෙන් වාර්තා තැබූවෙකි. එහෙත් මේ දෙදෙනා ම මිලිටරිය හා ඍජුව සම්බන්ධ නැත.

ඉසයිප්‍රියා කෙළින් ම කොටි සංවිධානයට සම්බන්ධව සිටි මාධ්‍යකාරියකි. රාජ්‍ය මිලිටරි මාධ්‍ය ආයතනවල මාධ්‍යකරුවෝ ද කෙළින් ම හමුදාවට සම්බන්ධව සිටියේ යයි තර්ක කළ හැකි ය.

ලෝකයේ සෑම සමාජ විපර්යාසයක් ම සිදු වී තිබෙන්නේ එකී විපර්යාසයට පෙර සමයේ තිබුණු නීතිය අභියෝගයට ලක් කළ ක්‍රියාමාර්ග ඔස්සේ ය. දිනුවත්, පැරදුණත් මිනිස්සු තම සාමූහික අභිප්‍රායන් අනුව සමාජ විපර්යාස සඳහා අරගල කරති.ඉතිහාසය ලියැවී ඇත්තේ මේ කැරැලිවලිනි.

අරගල පරාජයන් හමුවේ කුමන අන්දමේ සටන්කරුවකු වුවත් අසරණ වේ. බොහෝ අය අවි අතහැර යටත් වෙති. යටත් වූ මිනිසුන්ට වධ දීම හා මර‍ා දැමීම සඳහා ඇති පෙළඹුම ඉතා නරක තත්වයකි. මෙය රජයේ පාර්ශ්වය තුළ මෙන් ම කොටි සංවිධානය තුළ ද දක්නට ලැබුණු ලක්ෂණයකි. 

යුද සමයේ වධ දීමෙන් සතුටු වෙද්දී ගත් ඡායාරූප දැන් ඇතැම් ‍දේශප්‍රේමීන් මුදලට පිටරටට විකුණන බව පෙනේ.

මෙය ජාත්‍යන්තර යුද නීතිවලට  පමණක් නො ව සාමාන්‍ය මිනිස්කමටත් නිගරුවකි.

කුමන වරදකරුවකුට වුණත්, යටත් වී අභය ඉල්ලා සිටින්නේ නම් අභය දිය යුතු ය. නිතිය හමුවේ දණ්ඩනයට ලක් වීමට හා නිවැරදි වීමට අවස්ථාව දිය යුතු ය. 

ඒ මිනිස්කමට ගරු කිරීමේදී අසවලා එසේ නො කළේ ය කියා තමන්ට ද එසේ නො කර සිටීමේ අයිතිය ඉල්ලා සිටින්නට බැරි ය.



මේ ලිපිය වෙන අයත් එක්කත් බෙදා ගන්න. උපුටා ගන්නවා නම් ‍මෙතැනින් ගත් බව කියන්න
Read in English blog.parakum.com